Kirjoittaja Aihe: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma  (Luettu 11811 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #20 : 02.09.08 - klo:22.02 »
Me Tv (GTK/Gnome ja käy tietty myös ristiin) ja Kaffeine (Qt/KDE ja käy tietty myös ristiin) on parhaasta päästä.
VLC:llä ja Totemilla voi myös katsoa valmiiksi tehdyllä Channel.confilla.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #21 : 02.09.08 - klo:22.45 »
Nii kokeile kaffeinella virittää kanavat, tuosta mythtv.stä en tiedä mitn. Eikös tuon digi tikun olisi pitänyt toimia ihan ilman säätöäkin?

Enrigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #22 : 02.09.08 - klo:23.26 »
Nii kokeile kaffeinella virittää kanavat, tuosta mythtv.stä en tiedä mitn. Eikös tuon digi tikun olisi pitänyt toimia ihan ilman säätöäkin?
Miten tuo viritys onnistuu kaffeinella? (Pahoitteluni näin tyhmästä kysymyksestä)
Valikosta: Settings->Configure Kaffeine->DVB Client->OK, josta seuraa ilmoitus: Can't bind info socket!!!
 
« Viimeksi muokattu: 03.09.08 - klo:10.15 kirjoittanut Enrigo »

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #23 : 03.09.08 - klo:11.13 »
Vähän olet hakoteillä mutta ei se mitään, kysyvä ei eksy.

Jos kaffeine käynistyttyään näyttää tuolle niin silloin digi viritin on tunnistettu. http://greencrow.pp.fi/public/kaffeine/Kuvakaappaus-1.png

Virittämään pääset kun klikkaat tuota mustaa laatikkoa mihin nuoli osoittaa. http://greencrow.pp.fi/public/kaffeine/Kuvakaappaus-3.png

Asenna suomen kieli kde ohjelmille niin helpottaa vähän tuota käyttöä.

Enrigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #24 : 03.09.08 - klo:11.37 »
Jos kaffeine käynistyttyään näyttää tuolle niin silloin digi viritin on tunnistettu. http://greencrow.pp.fi/public/kaffeine/Kuvakaappaus-1.png

Virittämään pääset kun klikkaat tuota mustaa laatikkoa mihin nuoli osoittaa. http://greencrow.pp.fi/public/kaffeine/Kuvakaappaus-3.png

Mulla lukee Digitaalisen tv: kohdalla Digi-tv:n vastaanotto lähiverkossa, joka lienee suurin piirtein sama asia.
Mutta toisessa kuvassa olevaa mustaa laatikkoa en löytänyt tuolta digi-tv vastaanotto lähiverkossa -kohdasta.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #25 : 03.09.08 - klo:12.08 »
Jos kaffeine käynistyttyään näyttää tuolle niin silloin digi viritin on tunnistettu. http://greencrow.pp.fi/public/kaffeine/Kuvakaappaus-1.png

Virittämään pääset kun klikkaat tuota mustaa laatikkoa mihin nuoli osoittaa. http://greencrow.pp.fi/public/kaffeine/Kuvakaappaus-3.png

Mulla lukee Digitaalisen tv: kohdalla Digi-tv:n vastaanotto lähiverkossa, joka lienee suurin piirtein sama asia.
Mutta toisessa kuvassa olevaa mustaa laatikkoa en löytänyt tuolta digi-tv vastaanotto lähiverkossa -kohdasta.

Tuo Digi-tv:n vastaanotto lähiverkosta ei tarkoita samaa, se tarkoittaa sitä että sinulla on toinen tietokone joka lähettää lähiverkossa tv kuvaa ja se että se näkyy tuossa johtuu siitä että laitoit ruksin Settings->Configure Kaffeine->DVB Client->OK tuonne. ota siis se ruksi pois.

Sinulla ei siis toimi digi viritin.

Teitkö ohjeiden mukaan myös kohdan: Modifying /etc/modules


sudo gedit /etc/modules

em28xx
em2880-dvb

sudo reboot

Kun käytössä on Kubuntu niin eikös silloin pitäisi olla kate eikä gedit? Viisaammat auttakee.





Enrigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #26 : 03.09.08 - klo:12.19 »
.Sinulla ei siis toimi digi viritin.

Teitkö ohjeiden mukaan myös kohdan: Modifying /etc/modules

sudo gedit /etc/modules

em28xx
em2880-dvb

sudo reboot

Kun käytössä on Kubuntu niin eikös silloin pitäisi olla kate eikä gedit? Viisaammat auttakee.
Joo kate käy. Lisätäänkö nuo rivit vain tiedostossa olevien perään vain tilalle? Kyseinen tiedosto on minulla tällainen:

# /etc/modules: kernel modules to load at boot time.
#
# This file contains the names of kernel modules that should be loaded
# at boot time, one per line. Lines beginning with "#" are ignored.
fuse
lp
sbp2
em28xx
em2880-dvb

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #27 : 03.09.08 - klo:13.59 »
.Sinulla ei siis toimi digi viritin.

Teitkö ohjeiden mukaan myös kohdan: Modifying /etc/modules

sudo gedit /etc/modules

em28xx
em2880-dvb

sudo reboot

Kun käytössä on Kubuntu niin eikös silloin pitäisi olla kate eikä gedit? Viisaammat auttakee.
Joo kate käy. Lisätäänkö nuo rivit vain tiedostossa olevien perään vain tilalle? Kyseinen tiedosto on minulla tällainen:

# /etc/modules: kernel modules to load at boot time.
#
# This file contains the names of kernel modules that should be loaded
# at boot time, one per line. Lines beginning with "#" are ignored.
fuse
lp
sbp2
em28xx
em2880-dvb

Pahus kun minulla loppuu tietämys asiasta.

Enrigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #28 : 03.09.08 - klo:15.39 »
Mistä tiedän toimiiko digikortti lainkaan?
Olen alkanut epäillä että se on rikki. Pitäisikö kortissa olevan ledin syttyä kytkettäessä koneeseen?

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #29 : 03.09.08 - klo:17.18 »
Minulla syttyy ledi vasta kun alkaa katsomaan tv:tä, tuo minun kortti ei ole täsmälleen sama.
Sinun kone kyllä tunnistaa kortin, luulen että ongelma on tuossa asennuksessa.

Enrigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #30 : 03.09.08 - klo:17.40 »
Suoritin asennuksen ohjeiden mukaan, joten ongelmaa ihmettelen. Voiko asennuksen jotenkin korjata tms.?

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: TerraTec Cinergy T USB XS ja asennusongelma
« Vastaus #31 : 03.09.08 - klo:20.00 »
Suoritin asennuksen ohjeiden mukaan, joten ongelmaa ihmettelen. Voiko asennuksen jotenkin korjata tms.?
Voi kunhan joku kertoo miten!