Kirjoittaja Aihe: Miten toimi makefile  (Luettu 15755 kertaa)

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Re: Miten toimi makefile
« Vastaus #60 : 11.12.06 - klo:14.18 »
täytyy tällä viikolla vielä kokeilla ja ilmotella miten kävi, koittaa noi kaikki pci-paikat jne.. alkanu hieman mielenkiinto hiipuun kun niin kovan taistelun takana :) jos tänään sais aikaiseksi kokeilla tota Gentoo linuxia

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: Miten toimi makefile
« Vastaus #61 : 11.12.06 - klo:15.36 »
jos tänään sais aikaiseksi kokeilla tota Gentoo linuxia
Kerro ihmeessä jos saat sen asentumaan.  ;) mulla aikoinaan asennus jäi asennus vaiheeseen, jossa piti juurikin kerneliä alkaa kääntämään lähdekoodista. En ole uskaltanu sen jälkeen kokeilla. Gentoon asennus kyllä kuulemma opettais linuxin kernelin toiminnasta hyvinkin hyödyllisiä asioita.  :)
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Re: Miten toimi makefile
« Vastaus #62 : 12.12.06 - klo:00.09 »
ei toiminut gentoollakaan sain kylläkin asennettua kokeilla vielä tota debiania niin sitten kyllä täytyy uskoa etten itse ainakaan saa toimiin tätä hässäkkää vois vielä ton debian asentaa ja kokeilee..

sovitaan tämä threadi nyt ratkaistuksi, koska vika joku rikkinäinen laite tai ristiriita-asia jota ei voi kun itse tässä koneella ratkassa.

tämän voi kyllä minun puolesta poistaa koska muutenkin tämä threadi menee aika offtopiciksi tossa yhdessä vaiheessa, mutta onhan tässä nyt paljon neuvoja muille alottelijoille joilla samankaltaista probleemaa  ;)

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Re: Miten toimi makefile
« Vastaus #63 : 14.12.06 - klo:10.36 »
ei oikeen tahdo mennä linuxit koneelle.. aina herjaa jostain laitteistosta esim. knoppix vetää ruudun mustaksi ku asennusta kestänyt joku 5minuuttia (varmaan tunnista näyttistä) mandriivassa 2007 valittaa että ei ole Nvidian kerneleitä minun Näyttikselle joten siitä puskee errorit, Gentoo lopettaa asennuksen kesken tulee jotain herjausta( vaikka pistää asennusoption Networkless) ,  Fedora valittaa että bios ei oo oikee ja jotain muuta muisti hässäkkää, debian kans keskeytyy jostain utopistisesta syystä, Drapper lähti päälle mutta just samat viat mitä ubuntussa sitten on noita linux distroja muutama muukin kappale joiden nimiä en nyt muista.

kyllä on versioita kokeiltu lähemmäs 7 kappaletta joten jää kyllä tämän koneen osalta leikki tähän