Eilen tuli katseltua illalla noita avoimia MOOC-kursseja, ja rekkasin itseni sisään, ja aloin tekemään yhtä kurssia ajan kuluksi.
Tietääko joku, jos suorittaa kaikki nuo avoimet MOOC-kurssit, antaako hyvät arvosanat pelkästään niiden suorittaminen hakuoikeuden johonkin korkeakouluun tietojenkäsittelyyn pelkästään.
Turun Yliopistossakin uusiutunut opetussuunnitelma tekniikan laitoksen tietojenkäsittelyssä, mitä opinto-oikeuteni päättyi FM-tutkintoon koronarajoitusten alussa, ja tarkistin opintopolusta virallisen tutkintonimikkeeni tuosta tradenomi-tutkinnostani, niin eihän minulla olekaan tietojenkäsittelystä lainkaan tutkintoa, vaan yleisen talouden, hallinnon ja markkinoinnin tradenomihan minä olen, opintopolun ICT-palvelut ja liiketoimintaratkaisut opetussisälto vain sisälsi paljon ICT:tä, niin nyt ei voi hakea Tekniikan laitoksella sillä tutkinnolla, pitäisi suorittaa tuon uuden opetussuunnitelman mukaiset perusopinnot vuosi käyttää niihin, niin pääsisi jatkamaan tekniikan opintoja lopulta, vaikka vain yleissivistyksenä.
Tietääko joku, mitä nuo MOOC-kurssit käsitin, että Javasta siirtynyt pythoniin tuo kieli, niin onkohan Turun Yliopistossakin ohjelmointikursseilla python nykyään, vaikka nuo perusopinnot nyt on aivan läpihuutojuttu, kun sisälto varmaan jokseenkin sama, vaikkka kurssiaiheet vaikuttaa helpommilta, mitä se vanha ohjelma, mutta sama se, vaikka ne suorittaa nyt, kun vanhalla opetussuunnitelmalla keskiarvoni oli päälle 4, niin ei tuota ongelmia.
Entä tällainen vielä, jos hakee vuoden päästä suoritettuaan nuo perusopinnot uusiksi uuden Ops:n mukaan, niin onko siitä jotain etua, jos liittää sitten opintopolkuun avoimen väylän Luk/FM-tutkinnon hakulomakkeeseen nuo suoritetut MOOC-kurssit lisäksi, onko tällä palstalla joku, ketä hakenut viime haussa, tietääko hyväksiluettiinko ne viime haussa Turun Yliopistoon lisänä eduksi luettaviksi.