Kirjoittaja Aihe: Dropbox ja kolme laitetta  (Luettu 984 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Dropbox ja kolme laitetta
« : 16.05.20 - klo:17.24 »
Dropbox ei anna kirjautua, koska se haluaa poistaa jonkun kolmesta laitteesta. Se ei myöskään näytä, mitkä ne kolme laitetta jo ovat. Minulla on dropbox käytössä kahdessa laitteessa, joissa molemmissa on doubleboot eli Windows ja Ubuntu. Toisessa niistä jakelu on Kubuntu. Doubleboot koneessa voi käyttää ainoastaan jompaa kumpaa käyttöjärjestelmää. Vanhassa pöytäkoneessa saattaa vielä olla asennetruna dropbox, jota tosin en ole käyttänyt ainakaan vuoteen.

Miten Dropbox laskee laitteet? Ennen se ei huomauttanut mistään. Nyt mietin, että minun on otettava käyttöön joku muu verkkotallennustila, jota voin käyttää varsinkin tiedostojen siirtoon koneelta toiselle tai kolmannelle henkilölle jakamalla kansion tai tiedoston. Minä tiedän ainoastaan gdriven tähän tarkoitukseen, mutta ehkä siihenkin on tullut joitakin rajoituksia.

Onko kenelläkään antaa hyviä vinkkejä dropboxin tilalle?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Dropbox ja kolme laitetta
« Vastaus #1 : 16.05.20 - klo:17.39 »
Yksi asennus on yksi laite eli samalla koneella olevat Windows ja Ubuntu lasketaan eri laitteiksi. Näköjään myös ainakin Android-laitteet lasketaan, jos niihin on asennettu Dropbox-sovellus. Käytössä olevat laitteet näkyvät nettisivuilla:  Oikeasta yläkulmasta naaman kuva (semmoinen pallo) -> Tästä valikosta Settings -> Security-välilehti -> Alempana on kohta Devices.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

pinux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: Dropbox ja kolme laitetta
« Vastaus #2 : 16.05.20 - klo:20.34 »
Jos on valmis maksamaan 40€/vuosi, niin kapsi on ihan hyvä palvelu, voi käyttää moneen muuhunkin asiaan, kuten kotisivuihin.

https://www.kapsi.fi