Kirjoittaja Aihe: PlayOnLinux ja Steam [Ratkaistu]  (Luettu 10398 kertaa)

johnlee5

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
PlayOnLinux ja Steam [Ratkaistu]
« : 08.04.20 - klo:20.57 »
Eli haaveissa olisi pelata Windowsin pelejä Steamissa.

Steam on natiivi asennuksenakin koneella ja Protonin kanssa yritin The Forestia käyntiin, siinä onnistumatta. Asentuu, mutta kaatuu käynnistyksessä.

PlayOnLinuxilla sain kyseisen pelin käyntiin kun etin Forest.exe tiedoston, mutta tallennukset eivät toimi ja moni muu ominaisuus myös uupuu Steamin puutteen takia.

Steamin asensin PlayOnLinuxin kirjastosta ja asentuu näköjään 32-bittisenä. Steam käynnistyy, mutta kaikki on mustana eli kauppa ja kirjasto ovat tyhjiä. Ja kun menee wine versiota vaihtamaan, niin Steam ei käynnisty enää lainkaan. Olen myös laittanut parametrin: -no-dwrite -no-cef-sandbox
Asensin Steamin myös omalta sivultaan, mutta asennus jää kesken kun pyörittää vaan kohdassa: Käsiasennus Pieni hetki.

Lutrista olen yrittänyt käyttää, mutta en oikein sisäistä sen tarkoitusta.

Linuxin kanssa olen aloittelija, Windows-kone on minulla peli-/ykköskoneena toistaiseksi.

Ubuntu Gamepack 18.04 päivtettynä
« Viimeksi muokattu: 10.04.20 - klo:00.19 kirjoittanut juyli »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: PlayOnLinux ja Steam
« Vastaus #1 : 08.04.20 - klo:23.08 »
Voit myös kokeilla vaihtaa Protonin versiota Steamin asetuksista.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: PlayOnLinux ja Steam
« Vastaus #2 : 08.04.20 - klo:23.12 »
Pitäisi sen protonilla toimia.

https://www.protondb.com/app/242760

Onko Nvidian näyttis käytössä ja uusin ajuri asennettuna?

johnlee5

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: PlayOnLinux ja Steam
« Vastaus #3 : 09.04.20 - klo:12.15 »
Olen kokeillut 4:llä eri Protonin versiolla.

AMD HD 5770 2kpl on käytössä ja ajureita kun olen yrittänyt päivittää niin saan aina mustan ruudun jolloin Recovery moden kautta olen korjannut (dpkg), että pääsen taas työpöydälle. Eli luultavasti ajurit ovat mitä sattuu minun tapauksessa. En suoraan sanottuna osaa niitä Linux ympäristössä asentaa ilman että saan kaiken sekaisin. Manjaro ilmeisesti huolehtii itse ajureista ja Pop Os mukana tulee uusimmat ajurit? Tosin voisihan ne tässäkin opetella saada toimimaan, mutta tähän asti on ollut huonoa menestystä  :(

https://www.youtube.com/watch?v=Co6FePZoNgE Tämän videon perusteella minun käyttöön Pop Os tai Manjaro voisivat olla parempia vaihtoehtoja ::)

johnlee5

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: PlayOnLinux ja Steam
« Vastaus #4 : 09.04.20 - klo:22.09 »
RATKAISTU

Eli näytönohjaimeni ei tue Vulkania ja sain Protonin toimimaan PROTON_USE_WINED3D=1 %command% komennolla.  8)