Kirjoittaja Aihe: Google chrome ei lataa aloitussivuaan ja varoitaa(RATKAISTU)  (Luettu 2491 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Google Chrome ei lataa aloitussivuaan ja varoitaa salasanojen ja vastaavien tietojen antamista kyseiselle sivulle. Chrome lataa ja lataa, mutta sivu ei ilmesty. Kun klikkaan uuden välilehden ja siinä google.fi, niin Google avautuu. Onko Chrome muuttunut vaaralliseksi?

Minulla on ollut ongelmia Googlen salasanojen kanssa sen vaatiessa salasanan vaihtoa. Luultavasti sksi, että olen kirjautunut Googleen monella eri koneella. Tai sitten siinä on joku mu syy, jota en tiedä. Olin aikaisemmin antanut Firefoxin tallentaa Googlen salasanani. Kun jouduin muuttamaan  sen,  sain kirjoittaa sen aina uudestaan enkä löytänyt, mistä olisin voinut muuttaa vanhan salasanan uudeksi Firefoxissa.

Chrome on aika hyvä selain ja esimerkiksi Netflixin katsominen ei onnistu Firefoxilla. Voivatko Google ja Chrome olla vaarallisia?
« Viimeksi muokattu: 17.03.18 - klo:17.53 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Google chrome ei lataa aloitussivuaan ja varoitaa
« Vastaus #1 : 15.03.18 - klo:12.29 »
Google Chrome ei lataa aloitussivuaan ja varoitaa salasanojen ja vastaavien tietojen antamista kyseiselle sivulle. Chrome lataa ja lataa, mutta sivu ei ilmesty.

Tarkoitatko Chromen vakioaloitussivua, jossa pitäisi näkyä Google-haku ja useimmin vieraillut sivustot? Vai oletko määrittänyt jonkun nettiosoitteen aloitussivuksi? Varmista, ettei mitään aloitussivua ole asetettu: https://support.google.com/chrome/answer/95314?hl=fi


Kun klikkaan uuden välilehden ja siinä google.fi, niin Google avautuu. Onko Chrome muuttunut vaaralliseksi?

Ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan selaimet, kunhan sinulla on uusin versio asennettuna, eli tällä hetkellä 65.0.3325.162-1.

On kuitenkin mahdollista, että selaimeen on asentunut ei-toivottuja lisäosia tai vastaavaa roskaa, jotka aiheuttavat ongelmia. Katso asennetut laajennukset sivulla chrome://extensions/ ja poista sieltä kaikki vähänkään epäilyttävät komponentit. Käynnistä sitten selain uudelleen. Jos tämä ei auta, kannattanee kokeilla uudella tyhjällä profiililla, sulkemalla selain ja siirtämällä vanha syrjään tähän tapaan:

Koodia: [Valitse]
mv ~/.config/google-chrome ~/google-chrome-vanha-profiili

Minulla on ollut ongelmia Googlen salasanojen kanssa sen vaatiessa salasanan vaihtoa. Luultavasti sksi, että olen kirjautunut Googleen monella eri koneella. Tai sitten siinä on joku mu syy, jota en tiedä. Olin aikaisemmin antanut Firefoxin tallentaa Googlen salasanani. Kun jouduin muuttamaan  sen,  sain kirjoittaa sen aina uudestaan enkä löytänyt, mistä olisin voinut muuttaa vanhan salasanan uudeksi Firefoxissa.

Salasanan syöttämisen jälkeen Firefoxin pitäisi näyttää dialogi, jossa kysytään, tallennetaanko uusi salasana sivustolle. Tämä ei toimi yksityisessä selaustilassa, eikä silloin, jos sivusto on asetettu Firefoxin salasanamanagerin estolistalle: https://support.mozilla.org/fi/kb/usernames-and-passwords-are-not-saved


Chrome on aika hyvä selain ja esimerkiksi Netflixin katsominen ei onnistu Firefoxilla.

Kyllä Netflix toimii nykyään Firefoxilla. DRM-komponentin eli Widevine CDM:n asennus täytyy vain hyväksyä, kun Firefox sitä ehdottaa. Kysymys näkyy keltaisena palkkina sivun yläreunassa sen jälkeen kun kirjaudut Netflixiin tai kun aloitat videon katselun.
« Viimeksi muokattu: 15.03.18 - klo:12.43 kirjoittanut nm »

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Google chrome ei lataa aloitussivuaan ja varoitaa
« Vastaus #2 : 15.03.18 - klo:14.10 »
onkohan sulla käynnistys aloitussivuna jotain muuta ku https://google.fi ymmärsin että sinne sen haluat avautuvan, katsoppa asetuksista, alempana ku kotisivu
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Google chrome ei lataa aloitussivuaan ja varoitaa
« Vastaus #3 : 17.03.18 - klo:17.53 »
En tedä, mikä minun Chromessa oli, mutta nyt se latautuu normaalisti, joten tämä ongelma on ratkaistu tai paremminkin ratkennut. Hyvä ohje oli Netflixin katseluun Firefoksissa.