Kirjoittaja Aihe: yle-dl toiminta (Ratkaisu )  (Luettu 23683 kertaa)

ls

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #40 : 02.02.18 - klo:23.00 »
Mulla on LInux Mint 17, joka on käsittääkseni rakennettu 14.04:n päälle. Yritin päivittää uusimpaan yle-dl versioon, mutta latausyrityksen tuloksena samanlaista valitusta kuin ralella. Palasin siis takaisin toimivaan versioon 2.27. Koodit saa täältä: https://github.com/aajanki/yle-dl/archive/2.27.tar.gz

Pura ne kansioon, avaa pääte kansiossa ja komenna:

Koodia: [Valitse]
sudo python setup.py install
Mulla ainakin toimii.

rale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #41 : 03.02.18 - klo:15.01 »
Lähti pelittämään tuolla 2.27 versiolla. Iso kiitos auttaneille!

Cultor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #42 : 06.02.18 - klo:16.43 »
Lähti pelittämään tuolla 2.27 versiolla. Iso kiitos auttaneille!
Tuo 2.27 ei lataa "suojattuja" videoita, se käyttää lataamiseen wget'iä. "Suojatut" saa ffmpeg'illä tallennettua, eli versiolla 2.28 tai uudemmilla, jotka siirtyvät ffmpeg'iin ellei wget toimi. Samoin vanhemmilla esim. 2.17.

Onko joku erityinen syy käyttää versiota 14.04. Itse päivitin 16.04 versioon, kun alkoi olla jotain ongelmaa aina kun päivitti yle-dl:n uuteen versioon.
Koodia: [Valitse]
New release '16.04.1 LTS' available.
Run 'do-release-upgrade' to upgrade to it.
Tuollainen teksti oli ruudulla lähes joka kerta, kun kirjauduin puttylla sisään, varmaankin yli vuoden ajan. Lopulta uskoin kehotuksen.
Koodia: [Valitse]
sudo do-release-upgradePäivitys meni ongelmitta ja lähes kaikki asetukset pysyivät ennallaan.

rale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #43 : 06.02.18 - klo:17.24 »
Lähti pelittämään tuolla 2.27 versiolla. Iso kiitos auttaneille!

Onko joku erityinen syy käyttää versiota 14.04. Itse päivitin 16.04 versioon, kun alkoi olla jotain ongelmaa aina kun päivitti yle-dl:n uuteen versioon.



Ei ole ollut mitään syytä vaihtaa 16.04:ään, kun kaikki oikeasti tarvitsemani  toimii ja yle-dl ei ole minulle maailman tärkeimpien asioiden joukossa.  Seuraava on sitten 18.04.
« Viimeksi muokattu: 06.02.18 - klo:17.38 kirjoittanut rale »

ls

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #44 : 06.02.18 - klo:18.35 »
Lähti pelittämään tuolla 2.27 versiolla. Iso kiitos auttaneille!
Tuo 2.27 ei lataa "suojattuja" videoita, se käyttää lataamiseen wget'iä. "Suojatut" saa ffmpeg'illä tallennettua, eli versiolla 2.28 tai uudemmilla, jotka siirtyvät ffmpeg'iin ellei wget toimi. Samoin vanhemmilla esim. 2.17.

Ok. Ei ole kyllä vielä tullut vastaan yhtään tuollaista "suojattua" videota.

Onko joku erityinen syy käyttää versiota 14.04. Itse päivitin 16.04 versioon, kun alkoi olla jotain ongelmaa aina kun päivitti yle-dl:n uuteen versioon.
Koodia: [Valitse]
New release '16.04.1 LTS' available.
Run 'do-release-upgrade' to upgrade to it.
Tuollainen teksti oli ruudulla lähes joka kerta, kun kirjauduin puttylla sisään, varmaankin yli vuoden ajan. Lopulta uskoin kehotuksen.
Koodia: [Valitse]
sudo do-release-upgradePäivitys meni ongelmitta ja lähes kaikki asetukset pysyivät ennallaan.

Tuollaista kehotusta ei ole näkynyt täällä Mintin puolella, mutta hakemalla löytyi vastaava tapa päivittää Mint 18:an. Täytynee harkita.

Cultor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #45 : 06.02.18 - klo:19.32 »
Lähti pelittämään tuolla 2.27 versiolla. Iso kiitos auttaneille!
Tuo 2.27 ei lataa "suojattuja" videoita, se käyttää lataamiseen wget'iä. "Suojatut" saa ffmpeg'illä tallennettua, eli versiolla 2.28 tai uudemmilla, jotka siirtyvät ffmpeg'iin ellei wget toimi. Samoin vanhemmilla esim. 2.17.

Ok. Ei ole kyllä vielä tullut vastaan yhtään tuollaista "suojattua" videota.

Esim. Mr. Robot https://areena.yle.fi/1-3000141

Outlanderin kolmas kausi viidennestä jaksosta eteenpäin. Ensimmäinen ja toinen kausi olivat myös "suojattuja", mutta silloin kun ensimmäinen tuli uusintana, AdobeHDS osasi hakea "suojauksen" purkamiseen tarvittavan avaimen.

ls

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #46 : 07.06.18 - klo:11.26 »
Hei, nykyään ainakaan minä en pysty katsomaan yle-dl:n lataamaa videota kesken latauksen, kun lataajana on wget tai ffmpeg. Suoraa tv-lähetystä ladattaessa kyllä onnistuu, kun latauksen suorittaa AdobeHDS. Versio 2.32. Voiko asialle mitään?

Cultor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #47 : 07.06.18 - klo:22.18 »
Hei, nykyään ainakaan minä en pysty katsomaan yle-dl:n lataamaa videota kesken latauksen, kun lataajana on wget tai ffmpeg. Suoraa tv-lähetystä ladattaessa kyllä onnistuu, kun latauksen suorittaa AdobeHDS. Versio 2.32. Voiko asialle mitään?

Välillä pystyy, välillä ei. Vähän semmoinen kutina on, että jos on vähintään kymmenisen prosettia ladattuna, niin pystyy. Siis wget'illä ladattua.

Ari Torhamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #48 : 27.07.18 - klo:18.31 »
Minäkin sain Linux.fi-sivuston ohjeen mukaan tekemäni asennuksen jälkeen virheilmoituksen "yle-dl: komentoa ei löytynyt". Edellä ohjeeksi annettu pakotettu uudelleen asennus auttoi:

Koodia: [Valitse]
sudo pip install --upgrade --force-reinstall yle-dl
Kokeilin ennen pakotettua uudelleenasennusta myös lisäpakettien asentamista, mutta se ei auttanut ongelmaan. Ubuntu-versioni on 18.04.

Kiitos neuvosta!

ls

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: yle-dl toiminta (Ratkaisu )
« Vastaus #49 : 27.07.18 - klo:23.35 »
Ei ole kokemusta 18.04:stä, mutta nykyään 16.04:ssä ja 17.10:ssä neuvotaan asentamaan seuraavasti:

Tarvittaessa:
Koodia: [Valitse]
sudo pip uninstall yle-dl

sudo apt-get install rtmpdump wget ffmpeg python3-dev python3-setuptools python3-pip python3-pycryptodome python3-requests python3-lxml python3-socks  php-cli php-curl php-xml php-bcmath

Ja sitten (ilman sudoa):
Koodia: [Valitse]
pip3 install --user --upgrade yle-dl