Kirjoittaja Aihe: Mediakoneen teko Mythbuntu, Kodi, Windows?  (Luettu 12034 kertaa)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16354
    • Profiili
Vs: Mediakoneen teko Mythbuntu, Kodi, Windows?
« Vastaus #20 : 26.02.16 - klo:23.53 »
PowerDVD käyntiin suoraan Windowsista?

Itse käyttäisin Kodin external playerinä tai samaan tapaan jonkun muun mediakeskusfrontendin kautta.

Virittelyä? Sen tiedän että tuo kytketään näytönohjaimen VGA liittimeen ja se toimii rinnakkaisnäyttönä. Ajureista ja virittelyistä en tiedä. Ajattelin että tuota kosketusnäyttöä vois käyttää musiikkitiedostojen selaamiseen sieltä Xtreamerista ilman että TV on auki, muun hallinnan olen ajatellut hoitaa mininäppiksellä, mediakaukosäätimellä tai miksei vaikka puhelimella.

Virittelyllä tarkoitin lähinnä ohjelmistopuolta, eli integrointia mediakeskussoftaan siten että näytöllä voi ohjata sitä. Toki kyseessä on helpompi projekti, jos riittää vain erillisen musiikkisoittimen ohjaus.

Itse ehkä pitäisin dedikoitua (Android-)tablettia/puhelinta kätevimpänä musiikkisoittimen ohjaimena. Ovat kuitenkin sen verran halpoja laitteita nykyisin. Langaton lataus tai hyvä telakka olisi tosin tarpeen.

tosiutelias

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Mediakoneen teko Mythbuntu, Kodi, Windows?
« Vastaus #21 : 27.02.16 - klo:10.03 »
Kauko-ojauksesta, meillä kone on TV:n yhteydessä ja ohjaimena toimii TV:n säädin.
Pulse-eight CEC adapteri: https://www.pulse-eight.com/p/104/usb-hdmi-cec-adapter
Kodi:n käyttö hoituu tuolla täysin, TVHeadend ajastukset voit myös tehdä Tv:tä avaamatta selaimella.
Optista asemaa en laittanut tuohon, Blu-Ray -soitin kun oli jo olemassa (joka myö tottelee TV:n säädintä).

petet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Mediakoneen teko Mythbuntu, Kodi, Windows?
« Vastaus #22 : 28.02.16 - klo:19.34 »
Kauko-ojauksesta, meillä kone on TV:n yhteydessä ja ohjaimena toimii TV:n säädin.
Pulse-eight CEC adapteri: https://www.pulse-eight.com/p/104/usb-hdmi-cec-adapter
Kodi:n käyttö hoituu tuolla täysin, TVHeadend ajastukset voit myös tehdä Tv:tä avaamatta selaimella.
Optista asemaa en laittanut tuohon, Blu-Ray -soitin kun oli jo olemassa (joka myö tottelee TV:n säädintä).

Kiitos tästä linkistä. Kun minun projekti etenee niin tästä voi olla korvaamaton apu.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2636
    • Profiili
Vs: Mediakoneen teko Mythbuntu, Kodi, Windows?
« Vastaus #23 : 29.02.16 - klo:18.49 »
Blu-ray-toistoon helpoin on Blu-ray-soitin. Samalla saa Youtuben, Areenan ja monia
muita palveluita mitkä on hankalia Libux-ympäristössä.

Rasberry pitää sisällään CEC-tuen. Eli sitä ohjailee ihan TV:n kauko-ohjaimella.
Harvassa näytönohjaimessa on CEC-tuki. Itselle oli ylläri kun Rasberry toimi
lykkäämällä se töllöön. Kuva ja ohjaus HDMI:llä ja virta TV:n USB-paikasta.

Itsellä LUbuntu, Kodi & VDR ja yavdr lähteet käytössä. Yavdr ja openelec
myös helppoja vaihtoehtoja.

Asentaa voi myös Ubuntu serverin ja sen päälle mitä tarvitsee. On opettavainen
kokemus asentaa X, alsa, ym alusta asti.