Kirjoittaja Aihe: Onko joku erikoismerkitys  (Luettu 6497 kertaa)

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4182
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Onko joku erikoismerkitys
« Vastaus #20 : 31.08.14 - klo:15.11 »
Toimii nuo Ctrl+Insert ja Shift+Insert näppäimet Kubuntussakin ihan samoin, siis ohjelmasta toiseen. Tarkoitin tuolla sitä että jos pelkästään maalaa jotakin esim. Firefoxissa (eikä paina Ctrl+Insert) ja sitten menee päätteseen niin Shift+Insert ei toimi. Hataran muistikuvani mukaan se on joskus muinoin toiminut noin?
Laita Klipperin asetuksista päälle "synkronoi valinta ja leikepöytä" niin toimii
No olipas helppo juttu. Tätä ominaisuutta olen kaivannut monesti. Kiitos! :)

Ei pysty käyttämään tuota, Firefoxin osoiteriville liittäminen ei onnistu sen jälkeen halutulla tavalla. (Vanhan osoitteen valinta tuplklikkausella -> oikean napin menusta Paste & Go) En osaa/jaksa selittää tuota selkeämmin, yrittäkää ymmärtää! :D

Tuo "Paste selection" on Konsolessa oletuksena Ctrl+Shift+Insert näpläimien takana mikä riittää minulle mainiosti.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

kuutio

  • Vieras
Vs: Onko joku erikoismerkitys
« Vastaus #21 : 31.08.14 - klo:16.47 »
Ei pysty käyttämään tuota, Firefoxin osoiteriville liittäminen ei onnistu sen jälkeen halutulla tavalla. (Vanhan osoitteen valinta tuplklikkausella -> oikean napin menusta Paste & Go) En osaa/jaksa selittää tuota selkeämmin, yrittäkää ymmärtää! :D
Kuulostaapa hankalalta ;)
(itse käytän vain Ctrl+L, Ctrl+V ja Enter...muistaakseni jotain lisäosiakin oli olemassa, jotka laittaa paste&go:n yhden pikanäppäimen taakse)

Onhan tuossa valinnan ja leikepöydän yhdistämisessä haittapuolensakin, itse en käytä sitä siitä syystä, että se tekee tekstin korvaamisesta liittämällä hankalampaa (kun korvattavaksi valittu teksti siirtyy automaattisesti leikepöydälle), tästähän sinunkin firefox-ongelmassa oli kysymys.

Toki klipperissä voi asettaa pikanäppäimen leikepöydän historiassa taaksepäin siirtymiseksi, mutta minusta yksinkertaisempaa pitää leikepöytä ja valinta erillään.

Tuo "Paste selection" on Konsolessa oletuksena Ctrl+Shift+Insert näpläimien takana mikä riittää minulle mainiosti.
Ja halutessaan tuon "liitä valinta" pikanäppäimenhän voi vaihtaa johonkin kaksinappiseen yhdistelmään.
« Viimeksi muokattu: 31.08.14 - klo:16.53 kirjoittanut kuutio »

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Vs: Onko joku erikoismerkitys
« Vastaus #22 : 31.08.14 - klo:18.23 »
Toimiiko Kubuntussa maalatun tekstin liittäminen hiiren keskinappia (rullaa) painamalla?

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4182
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Onko joku erikoismerkitys
« Vastaus #23 : 31.08.14 - klo:18.35 »
Toimiiko Kubuntussa maalatun tekstin liittäminen hiiren keskinappia (rullaa) painamalla?
Toimii, siitä(kin)hän tässä juuri keskustellaan. ;)

Edit, tuossa linkki aikaisempaan viestiin
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=47658.msg365861#msg365861
« Viimeksi muokattu: 31.08.14 - klo:18.42 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Vs: Onko joku erikoismerkitys
« Vastaus #24 : 31.08.14 - klo:18.43 »

 ;)

Sori, luin huolimattomasti ennen kuin kommentoin  ???