Kirjoittaja Aihe: Lubuntu kysyy salasanaa näytön sammutuksesta palautuessa Ratkaistu  (Luettu 8350 kertaa)

XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Uusi Lubuntun tai jonkin muun Linuxin asennusta tekevä ei tiedä näitä juttuja.Kaikki lukitukset mielestäni varmuuden vuoksi poistettava ainakin silloin,kun tehdään asennuksen jälkeen ensimmäiset päivitykset.Niitä päivityksiä tulee uuteen asennukseen jopa tunnin verran.Yhtäkkiä kone meneekin lukkoon,sillä oletusasetuksina lukitukset on laitettu jopa 10 minuuttiin.Nyt tiedän,että enter poistaa lukitukset ilman salasanojen vaatimusta ja päivitys voi jatkua.

Itse en pidä Lubuntusta.Mutta tämä vanha firma Dell ei hyväksy dvd-levyjä.Vika asemassa?Lubuntu mahtuu cd:lle.Sen asennuksen tämä Dell hyväksyy.
Toisessa koneessani on Ubuntu ja se peittoaa mielestäni Lubuntun.

Exä toi tänne Macin ja asensin siihen Kubuntun.Sehän näytti vielä paremmalta,kuin Ubuntu.Exä oli heittänyt Macin komeron pohjalle kyllästyneenä Macin tietoturvaongelmiin.Mac vaatii jo maksullisen tietoturvan.Mac ei pitänyt Lubuntusta,jonka ensin asensin siihen.Ongelmia.

Olisi paljonkin kirjoitettavaa Lubuntun asennusongelmista.Niitä riitti.Ubuntu ja Kubuntu sensijaan asentuivat ilman mitään ongelmia.Mutta edellisestä viisastuneena lukitukset poistin ennen päivitys rumbaa.
Lubuntun asennusta sävyttivät erilaiset virheilmoitukset,joita oli paljon.Tämä vaatii jo toisen ketjun.

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Tästä ketjusta tuli mieleen itsellänikin tapahtunut muutaman kerran puheenaiheen kyseinen ilmiö.
Mustalla ruudulla näytönsäästötilassa pieni kuvake keskellä ja siinä on näkyvillä käyttäjätunnus
ja salasanaa pyytää.
En nyt muista kummalla koneella se on esiintynyt Dellillä vai HP:llä minun tapauksessani.
(Molemmissa Xubuntu 12.04)
En päässyt kuin virtanapin kautta ulos. Ja siinä ei auttanut mitkään salasanat
eikä pelkkä tyhjän iskeminen. Täytyy seuraavan kerran kokeilla heti ensimmäisenä pelkkää enteriä.

Vai mistä on kyse, jos versiossani ei ole light lockeria ollenkaan, koska pikaisen pläräilyn jälkeen näyttäisi siltä, että kyseinen locker on vasta versiossa 14.04 ja minulla tuo 12.04 LTS?