Mielenkiinnolla odotan tietoa kuinka kävi.
GRUB näkyy olevan ihan oikealla paikalla ja siellä missä ajattelinkin sen paikan olevan, eli sda6 osiossa, jossa käyttöjärjestelmäkin on.
Boot Repair ei pysty muuttamaan osioiden järjestystä, ja siellä on swap sda5 osio ennen / osiota (käyttöjärjestelmää sda6). En ole varma, mutta minusta käyttöjärjestelmän pitää olla ensimmäinen koska siinä on se grub.Olen itse asentanut niin, että asennusohjelman osiointivaiheessa olen valinnut sen "osioi itse käsin" vaihtoehdon. Siinä olen puskenut ntfs osion vasempaan reunaan niin pieneksi kun sielu sietää. Loput (Linux osiot) olen ensin poistanut ja tehnyt (uusi osio napilla) niiden tilalle ensin n. 7000 MiB / osion, joka tulee heti ntsf:n perään, ja sitten jääneeseen tilaan seuraavaaksi swapin n. rammin kokoisen (taas uusi osio napilla), ja loput /home osioksi niiden perään samalla tavalla. Juuri / on ext4 ja samoin /home. Swapille löytyy valikosta ihan omansa.
Koska asentaja käyttää GParted sovellusta, en näe tarpeelliseksi etukäteen rustata niitä vapaita tiloja levylle.
En ole siinä kummastellut 4 primääriosion enimmäismäärää, Asennusohjelma kai tekee sen numeroinnin ja tarvittavan jakamisen levylle, jos osioita tulee liikaa. Aina on toiminut ja grub asentunut oikein.
E: Unohtui mainita, että olen asentanut yhden Lubuntun, mutta se ei ole rinnakkaisasennus.
Ehkä siinä asentajassa on sellainen bugi, että se rinnakkaisasennus ei mene oikein. Ubuntun kyllä olen saanut menemään rinnakkain ihan hyvin. Lunttasin siitä ja siinä / osio on ennen swappia.
[mielipide] Rinnakkaisasennus on ihan tarpeeton jos Windows on XP, koska siitä XP:stä tulee ongelmajätettä parin kuukauden päästä.[/mielipide]
E2: Yliviivasin virheelliseksi osoittautunutta tietoa.