Kirjoittaja Aihe: Työpöydän (ikkunamanagerin) vaihtaminen. (Unity->Gnome2)  (Luettu 13197 kertaa)

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Työpöydän (ikkunamanagerin) vaihtaminen. (Unity->Gnome2)
« Vastaus #20 : 13.12.13 - klo:00.29 »
Laitoin GF 610 kortin ja "oikeat ongelmat" vähenivät rajusti, virrankulutuskin kasvoi ehkä "vain" luokkaa 20W.
(tänään lähti k3b:kin jopa käyntiin, joten poltellakin tällä kait nyt vois)


Gnome Classic ja LXDE vaikuttavat siedettäviltä, viimeisin Gnome ja Unity tuntuvat edelleen ihan hirveiltä.
Uusinpien käyttämiseksi pitäisi jokin kurssi tai lobotomia suorittaa, muutoin ei osaa edes ikkunoiden kokoja säädellä.

Käyttiksen nopeus suhteessa konetehoihin on kyllä ihan hukassa, mutta jospa tätä jaksaisi odotella...
Jos LXDE on myös hidas niin sitten jotain outoa. Itsellä LXDE käynnistyy liki heti. K3b parhaita poltto-ohjelmia. Olen käytänyt sitä vuosia. 32 bittisiä ei kannata käyttää nykykoneissa. Yhdessä Atom Ion koneessa minulla on 32 bit systeemi kun vain vähän muistia. Siinäkin LXDE toimii nopeasti. Gnomesta en ole ikinä tykännyt ja Unityn ja vastaavat olen jättänyt väliin. KDE 4 ollut jo pitään vakaa. Nyt itsellä  4.11.4 tai  4.11.2 käytössä. KDE myös ripeä jos 4 ydintä ja ottaa työpöytä indeksoinnit ym. turhakkeet pois. Jos videokuvassa "repeilyä"

Section "Extensions"
        Option "Composite" "Disable"
EndSection

Voi kokeilla vaikka tuollaista xorg.conf. Samalla lähtee joitain työpöydän efektejä pois, Joillekin tarpeellisia toisille taas ei. Itse en kaipaa pyörivää kuutiota tai vesisadetta.

Tuo ctrl+alt+f1 tarve hieman ihmetytti. Itse käytän ctrl+alt+f2 tai korkeampaa. Yleensä järkevämpää etsiä se viallinen softa ja tappaa se kill tai killall kuin käynnistää kone uusiksi. Se on ikävää että jos paketoinneissa on mukana softia jotka voivat hyydyttää koneen (tai X:n). Linux on kyllä vakaa eikä juuri kaatuile. Itsellä nyt 3.11.8 ollut muutaman kuukauden ilman ongelmia. 

Sen junan vessan saa vaikka debootstrap stable . http://ftp.fi.debian.org/debian
Tuo asentaa mini Debianin. Ja kun päälle pistää vaan mitä haluaa niin saa omalaisensa systeemin.
Monia muitakin mahdollisuuksia on. Asennuslevyjä en ole poltellut aikoihin, joten K3b on melko turha.