Kirjoittaja Aihe: Historia toistaa itseään  (Luettu 6828 kertaa)

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Historia toistaa itseään
« Vastaus #20 : 25.09.12 - klo:22.28 »
Valitettavasti on monia laitteita jotka toimivat Linux ympäristössä, mutta ei enää W7 versiolla kun valmistaja ei ole tehnyt ajuria.
Pitää paikkansa tuokin kyllä, kokemusta on tuostakin ilmiöstä. Liittyy siihen että Windowsin ajurimallia muutettiin rajusti itse asiassa XP:n ja Vistan välillä.
Lainaus
Eikös pelaamiseen löydy tasokkaita konsoleita. Pleikkari kotiteatterisysteemiin kiinni ja levy sisään. Mitä isompi TV tai tykki ja kunnon subbari sitä kivampaa. Kunnon subbari on sellanen, että valot vilkkuu ammuskelun tahtiin kun se ottaa virtaa seinästä kovemmilla tehoilla ;D

Löytyy kyllä konsoleita, mutta löytyykö konsoleille pelejä minun makuuni onkin sitten toinen juttu. 3d räiskinnät ovat edelleen parhaita ohjata hiiri näppis yhdistelmällä, vakavasti otettavia hidastempoisempia strategiapelejä ei konsoleille ole, sama kunnon simulaattoreiden kanssa, lisäksi yhteisön tekemien modien asentelu ei konsolipeleihin onnistu. Pc-pelaaminen on monesti tietyn sortin virittelyä joka itsessään on palkitsevaa, vähän kuin Linuxin kanssa puuhastelukin, ainoa huono puoli asiassa on että näitä ei toistaiseksi oikein hyvin pysty yhdistämään, kun suurin osa peleistä pyörii Windowsilla. Olen jokusen pelin kanssa kokeillut wineä, mutta useimmiten tulos on ainakin uudempien pelien kanssa jättänyt toivomisen varaa, muutaman vuoden ikäiset nimikkeet saattaisivat toimiakin.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.