Kirjoittaja Aihe: .doc muoto OpenOfficella  (Luettu 9329 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: .doc muoto OpenOfficella
« Vastaus #20 : 11.05.11 - klo:22.00 »
Voipi olla kynnyskysymys, jos ei saa asentaa ohjelmistoja työkoneeseensa... :)
No sitten saa kyllä pistää firman IT-tuen vaihtoon jos tuollaisen softan asentaminen ei tule kuuloonkaan :)

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: .doc muoto OpenOfficella
« Vastaus #21 : 12.05.11 - klo:08.34 »
Voipi olla kynnyskysymys, jos ei saa asentaa ohjelmistoja työkoneeseensa... :)
No sitten saa kyllä pistää firman IT-tuen vaihtoon jos tuollaisen softan asentaminen ei tule kuuloonkaan :)

Onhan tuo toki hyvin yleinen tilanne, että koneeseen ei saa asentaa itse mitään ohjelmia ja IT-organisaatio asentaa vain määrättyjä ohjelmia.

Itse ratkaisusta asiaan, olen samaa mieltä kommentoijan kanssa, mutta taustalta tietysti löytyy tekninen syy Windows-maailmassa: joku tietty ohjelma voi periaatteessa aiheuttaa mitä hyvänsä Windows-koneella, jos esimerkiksi, sen asennusohjelma on tehty väärin. Ohjelmaa ja sen tekemiä muutoksia ei myöskään voi perua mitenkään - taasen jos sen uninstall on tehty väärin eikä muutenkaan ole tehty oikein. (Oikeasti en muista koskaan nähneeni yhtään aivan oikein tehtyä uninstall ohjelmaa - tosin yleiset ongelmat eivät liity tähän.)

Tähän syyhyn voi helposti vedota - jos on laiska tai epäpätevä - ja menee ihan täydestä. Voisi hyvin poimia vaikka historiasta hyvän ZIP esimerkin (ison ohjelmistotoimittajan joku easy-zip -ohjelma), joka tuhosi Windows-koneen kopiointitoiminnot hyvin salaperäisellä ja salakavalalla tavalla. Ohjelman uninstall ei toiminut eli sitä ei saanut "mitenkään pois koneelta" ja jo syyn löytäminen tähän Windows-kopiointi ongelmaan oli periaatteessa erittäin vaikeaa. No, käytössä se toki selvitettiin. Tätä selvitti parikin ihan taitavaa IT-organisaatiota isoissa yrityksissä.