Kannatan ehdottomasti. Kannattaisi varmaan viedä asia vaikka Jyringille tai Ristolle, hehän täällä niitä isoja pomoja ovat, mikäli tästä siis halutaan jotain Ubuntu Suomen virallista hommaa.
Moi. Tämä luulo on usein syynä siihen, ettei Ubuntu Suomen ympärillä tapahdu niin paljon kuin esim. muutama vuosi sitten. Minä ja Risto emme ole minkäänlaisia pomoja. Foorumeilla meillä on erikoisstatus, koska olen alun perin foorumit pystyttänyt ja pitänyt siitä lähtien admin-oikeuksia voimassa mahdollisia korjaustoimenpiteitä ajatellen.
Jos jotain "pomon" tapaista on, se on muutaman viikon välein sunnuntaisin pidettävä Yhteisön kokous (
http://wiki.ubuntu-fi.org/Yhteis%C3%B6n_kokous), jossa osallistujakunta on ollut yleensä aika vähäinen. Millään tavalla kaikkia asioita ei tarvitse sinnekään tuoda esille, mutta voi olla hyvä laittaa ainakin asialistalle maininta, mikäli foorumilla puuhataan jotain esim. tempausta. Yhteisön yhteisen kokouksen lisäksi meillä on Ubuntun kansainväliseen yhteisöön päin oleva yhteyshenkilö, joka vaihtui minusta Jussi Kekkoseksi (alias Tm_T) tuossa viime syksyllä. Hänkään ei kuitenkaan ole minkäänlainen pomo.
Summattuna: olkaa itse oma pomonne, ja viekää Ubuntua eteenpäin miten vain parhaaksi näette! Aikojen saatossa paljon tietoa ja ideoita on yritetty kerätä wikin
Toiminta-sivulle ja sen eri alasivuille, mutta nekin ovat vain ohjeellisia. Etenkin tätä "Viestintää ja markkinointia" voi tehdä lukemattomilla eri tavoilla. Aina kannattaa toki muistaa kertoa muille mitä on tekemässä, ja jos on epävarma niin kysyä kuten tässä ketjussakin on tehty.