Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Youth-tiimi  (Luettu 3607 kertaa)

skfin

  • Vieras
Ubuntu Youth-tiimi
« : 27.09.10 - klo:16.02 »
Noniin, finhackeilla oli minun tarkoitus levittää tietoa tästä muille nuorille, joita ei kuitenkaan paikalle sattunut. Näinollen päätin kirjoittaa tiimistä tälläisen pienen intron luettavaksi ;)

Eli Ubuntu Youth on virallinen Ubuntu-tiimi, tarkoituksenaan saada nuoria Ubuntu-käyttäjiä auttamaan Ubuntun tekemisessä eri tavoin. Auttamista voi tehdä eri tavoin, auttamalla aloittelijoita foorumeilla tai IRCissä, kirjoittamalla dokumentaatiota tai muilla tavoin kontributoimalla(ohjelmointi, muu yleinen auttaminen) Ubuntuun tai sen käyttämiin sovelluksiin. Liittyäkseen hakijan täytyy olla alle 21-vuotias, Ubuntusta ja sen piirissä pyörimisestä kiinnostunut hyväkäytöksinen nuori. Tieto asioista ei ole rajoittava tekijä, voit liittyä vaikket tiedä juuri mistään mitään! Lisää tiimiin liittymisestä kerron myöhemmin.

Pääpaino foorumitoiminnassa on Ubuntun virallisilla foorumeilla(ubuntuforums.org), mutta kaikenlainen auttaminen ja mukanaolo myös näillä Ubuntu Suomen foorumeilla kuuluu myös tiimin piiriin, onhan Ubuntu Suomi virallinen paikallistiimi. IRCissä voit auttaa vastaamalla kysymyksiin joihin tiedät vastauksen. Tämä tapahtuu #ubuntu ja #ubuntu-beginners -kanavilla, mutta edelleenkin Ubuntu Suomen oma #ubuntu-fi on tasavertainen näiden kanssa. Dokumentaatiota voi kuka tahansa kirjoittaa, ja osana virallista tiimiä on suuremmat mahdollisuudet päästä kirjoittamaan itse virallista Ubuntu-dokumentaatiota. Epävirallisesti voi myös kirjoittaa yhteisön ylläpitämiin opassivuihin. Lisäksi, viimeisenä eikä vähäisempänä, on ohjelmointi ja suoraan ohjelmiin kontributointi. Ubuntu Youth auttaa nuoria kehittäjiä pääsemään mukaan ympyröihin sekä neuvoo mm. versiohallintojen ja muiden ihmeellisyyksien kanssa :)

Ubuntu Youthin tavoitteena on siis auttaa nuoria ja opettaa heitä auttamaan. Yksinkertaista, mutta todella hauskaa!

Koska Ubuntu Youth on virallinen Ubuntu-tiimi, ei siihen liittyminen ja kuuluminen ole itsestäänselvyys. Tässä muutamia vaatimuksia, jotka tulisi olla täytettynä ennen tiimiin liittymistä:

- Sinun tulee olla 21-vuotias
- Sinun tulee osata englantia sen verran, että pystyt kommunikoimaan sillä
- Sinulla tulee olla käyttäjätili launchpadissa
- Sinun täytyy digitaalisesti allekirjoittaa Ubuntu Code of Conduct
- Sinulla tulee olla englanninkielinen wiki-sivu itsestäsi Ubuntu Wikissä

Suosittelen kuitenkin ottamista yhteyttä #ubuntu-youth IRC-kanavalla(freenode-verkko). Ennen näiden vaatimusten täyttämisen aloittamista, meiltä kyllä saa ohjeita miten pitää toimia.

Kaiken tämän jälkeen sinut kutsutaan seuraavaan kokoukseen, joka järjestetään #ubuntu-youth IRC-kanavalla. Tässä kokouksessa sinulle annetaan mahdollisuus esitellä itsesi ja jo jäsenenä olevat äänestävät liittymisestäsi tiimiin. Varaudu siis esittelemään itsesi hyvin, hyvä ja asiallinen käytös voittaa taidoilla kerskailun :)

Jäsenenä ollessasi sitoudut näihin vaatimuksiin:
- Noudatat Ubuntu Code of Conductia
- Olet ystävällinen muille ja käyttäydyt muutenkin asiallisesti
- Autat aina kun voit tai ehdit
- Osallistut tiimin kokouksiin

Kysy tiimistä ihmeessä tiimin IRC-kanavalla #ubuntu-youth ! Jos et osaa käyttää IRCiä, voit myös kysyä kysymyksiä minulta täällä. Voin myös opastaa tiimiin liittymisessä, sillä se ei tosiaankaan ole mikään helppo homma.

Lisätietoja myös https://wiki.ubuntu.com/UbuntuYouth/

Sasu Karttunen
skfin
« Viimeksi muokattu: 27.09.10 - klo:16.04 kirjoittanut skfin »

Mikaela Suomalainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
    • mikaela.info
Vs: Ubuntu Youth-tiimi
« Vastaus #1 : 29.11.10 - klo:08.07 »
Minä olen kiinnostunut asiasta. Minulla on launchpad-tunnus, olen 15 ja osaan englantia aika hyvin. Olen käyttänyt Ubuntua 8.04:stä alkaen. Ubuntu CoC allekirjoitus ohjeet taisivat joskus ilmestyä Ubuntu Suomen blogissa, mutta vaikein asia on varmaankin itsensä esittely, jota minä en osaa ollekaan. Olen käynyt #ubuntu-youth kanavalla, mutta en ole uskaltanut (vielä) kysyä mitään.