Minun pitäisi huomenna mennä selvittämään mokkulaongelma maalle. Koska kyse on pitkästä matkasta, ei päivittäiset käynnit onnistu, vaan homma pitäisi kerralla saada selväksi.
Olen lueskellut noita mokkula-viestejä, vaan asia ei ole oikein valjennut minulle tiedontasoni alhaisuuden vuoksi (paranee kyllä, mutta vasta parin kuukauden päästä). Joten tarvitsisin simppelit ohjeet. Puolivalmista en voi myöskään jättää jälkeeni, koska kone siirtyy lievästi kehitysvammaiselle, joten hän ei pysty mitään asialle tekemään, jos jokin menee pieleen.
Mokkulasta tiedän sen verran, että se on hankittu DNA:lta ja sen päällä lukee Nokia. Laite on kannettava Acer ja siinä on Ubuntu 10.04. Paikalliset kokeilivat mokkulaa eikä se ainakaan noin vain toiminut.
9.04:ssä DNAn mokkula (ilmeisesti toinen kuin mistä nyt on kyse) toimi ongelmitta ja mitään tekemättä. Onko 10.04 taantunut tuossa suhteessa? Ja onko ainut ratkaisu asentaa 9.04 ja hankkia toinen mokkula, mikä sekin aiheuttaa ongelmia, koska lähimpään kaupunkiin on pienoinen matka.
Siis onko kenelläkään simppeleitä neuvoja saada mokkula toimimaan 10.04:ssä?