Kirjoittaja Aihe: Hakkeri yritti ovelasti, vai mitä sanotte tästä ?  (Luettu 42511 kertaa)

Antifilatelisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
    • Profiili
Vs: Hakkeri yritti ovelasti, vai mitä sanotte tästä ?
« Vastaus #100 : 30.09.10 - klo:00.30 »
Lainaus
Ai niin, täältä puuttuu ne [start irony] ja [/stop irony] tägit  Wink.
Eipäs pässejä jäpäs puutu..Olen tosissani kuin jackie chani RumbleinTheBronx leffassa.

Jos alatte noita lokeja tarkkailemaan niin pää siinä vain sekoaa. Ei tavallinen juntti voi niille mitään ja melkein aina sieltä näkyy vain joku välityspalvelin jos katsotte vaikka myipcomista ipeen sijaintia.

Ette te sitä nörttipojua paikanna kun ei se tiedä itsekkään missä luuraa. Älliä ja moraalia on enemmän kuin muilla telluslaisilla päkäpäillä. Syyttäkää mielummin oraclea, microsoftia ja vielä kerran oracle byrokratiasta ja vehkeilystä ihmiskuntaa vastaan.

Jarre

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Hakkeri yritti ovelasti, vai mitä sanotte tästä ?
« Vastaus #101 : 30.09.10 - klo:00.55 »
Älliä ja moraalia on enemmän kuin muilla telluslaisilla päkäpäillä. Syyttäkää mielummin oraclea, microsoftia ja vielä kerran oracle byrokratiasta ja vehkeilystä ihmiskuntaa vastaan.

Ehkä tuntisit itsesi enemmän kotoisaksi vaikkapa Suomi 24 Huuhaa palstalla.

 - Jarre

Antifilatelisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
    • Profiili
Vs: Hakkeri yritti ovelasti, vai mitä sanotte tästä ?
« Vastaus #102 : 30.09.10 - klo:01.48 »
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Antifilatelisti - tänään kello 00:30
Älliä ja moraalia on enemmän kuin muilla telluslaisilla päkäpäillä. Syyttäkää mielummin oraclea, microsoftia ja vielä kerran oracle byrokratiasta ja vehkeilystä ihmiskuntaa vastaan.

Ehkä tuntisit itsesi enemmän kotoisaksi vaikkapa Suomi 24 Huuhaa palstalla.

 - Jarre

Älliä ja moraalia on enemmän sillä nörtti-pojulla... jos minusta meinasit sellaisen tehdä niin suomi24 olisi siinätapauksessa oikea paikka.

Selvää kuitenkin on, että suurinosa näillä foorumeilla on kunnon ihmisiä, jotka etsivät ratkaisua omaan tai muiden ongelmiin. Jos ketjun nimi on "Hakkeri yritti ovelasti, vai mitä sanotte tästä ?" niin tuolloin on syytä jättää se lukematta, mikäli et halua huuhaa juttuja kuunnella. Jos todella haluaa oppia noita juttuja niin lataa koneensa täyteen krakkausohjelmia ja yrittää ymmärtää mitä ne tekevät. Lokeista pähkäilemällä vain todelliset ammattilaiset osaavat sanoa jotain kenties hyödyllistä ja useimmiten sekään ei tapahdu tsuit sait sukkelaan.

Anteeksi että olen huumorintajuton s24 fani poju, joka pilaa muiden elämän realismillä.

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Hakkeri yritti ovelasti, vai mitä sanotte tästä ?
« Vastaus #103 : 30.09.10 - klo:23.01 »
188.138.72.45
Ja minäkin olen nyt ihan pihalla.  :o

Ja osittain olin pihalla, koska en ymmärtänyt kuuluiko   http://www.serverloft.de ja tuo lainauksessa oleva IP Frankin mielestä jotenkin yhteen vai ei.


Koodia: [Valitse]
Apache 2 Test Page
powered by CentOS

Tuollainen sivu avautui tuolla IP:llä.

Ja minäkin olen nyt ihan pihalla.  :o

Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole? Joku on laittanut kyseisen ip:n takana olevaan koneeseen CentOSin ja siinä pyörii Apache, joka tarjoaa tuota sivua oletuksena. Eikä hyökkäykset välttämättä tuosta osoitteesta ole alunperin, mikäli edes hyökkäyksiä ovat.

Minä, juntti, taas ajattelin tuon olevan jokin globaali testisivu tms. ja Frankin koneen Apassin tehneen sinne jotain testejä.  ::)


...voddleria...
...bobermania...

Tuossa pari termiä, joita en tunne  :-[

Jos alatte noita lokeja tarkkailemaan niin pää siinä vain sekoaa. Ei tavallinen juntti voi niille mitään ja melkein aina sieltä näkyy vain joku välityspalvelin jos katsotte vaikka myipcomista ipeen sijaintia.

Komppaan. Itsekin niitä seurasin huvin vuoksi viime joulusta lähtien, eikä ole montaa IP:tä josta olisi yritetty useana päivänä. Yleensä ne ovat yhden päivän koputtajia.

Silloin kun niitä on paljon, niitä myös on paljon. (Minulla ei varmaan ole paljoa ollutkaan, kun vertaa siihen mitä olen kuullut joillakin olevan). Joskus voi olla vain muutama päivässä.

Älliä ja moraalia on enemmän kuin muilla telluslaisilla päkäpäillä.

Ällin kohdalta komppaan. Moraali on, mikäli mahdollista, vielä hankalampi määrittää tai edes päästä jonkinlaiseen sopimukseen sen tasoista.

Tuo älli, älykkyys, sotketaan monesti viisauteen. Omalla kohdallani olen varma siitä, etten ole ainakaan huippuälykäs; joskus, (useasti ;D), oman älykkyyden taso tuntuu lähinnä lohduttomalta  :'(

Viisaus, mielestäni, on kyky käyttää oikein käytettävissä olevaa älykkyyttään; olkoon sitä kuinka vähän tahansa. (Hei, tuo lausehan näyttää aika älykkäältä, öh, vai viisaalta..., vai onko kauneus vain katsojan silmässä?  ;) )


Ehkä tuntisit itsesi enemmän kotoisaksi vaikkapa *** palstalla[/url].

Oman tietoturvan tarpeeseen vaikuttaa hyvin moni asia. Vaikka olemmekin täällä virtuaalitodellisuudessa ja on luvattoman helppoa "kuittailla" tuntemattomille "turvallisesti" tietoverkon takaa, kannattaa ottaa joitain asioita huomioon.

Esim. joillekin koko tämä virtuaalimaailma, elikkä koko www tai internet; mitä nimeä haluaa kukin käyttää, on luonnollisempi ympäristö liikkua ja toimia kuin "reaalimaailma". Kun joku käyttätyy huonosti, esimerkiksi yrittää ohjata kuvattua henkilöä jollekin epämääräiselle palstalle, (tämä esimerkki ei silti tarkoita Antifilatelistia rinnastettavan kuvattuun henkilöön), voi aiheuttaa vastaanottavassa päässä närää ja jopa vastatoimia. Tässä vaiheessa "kuittailijan" tietoturvan tarve kasvaa huomattavasti...

Yksinkertaisesti hyvät käytöstavat auttavat selviytymään paremmin myös virtuaalimaailmassa.

P.S.: "-- P.S. poistettu, vedoten ylläolevaan tekstiin--"   Oman tietoturvan kannalta tämäkin viesti olisi kannattanut jättää lähettämättä...

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Hakkeri yritti ovelasti, vai mitä sanotte tästä ?
« Vastaus #104 : 09.11.10 - klo:18.35 »
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen:  kuinka on mahollista että kyseinen hakkeri pystyy löytämään mut verkosta 5-15 min sisällä vaikka mulla on tyypillisesti vaihtuva IP mukulassa ?

T:Frank Zappa  8)

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Hakkeri yritti ovelasti, vai mitä sanotte tästä ?
« Vastaus #105 : 10.11.10 - klo:21.10 »
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen:  kuinka on mahollista että kyseinen hakkeri pystyy löytämään mut verkosta 5-15 min sisällä vaikka mulla on tyypillisesti vaihtuva IP mukulassa ?

T:Frank Zappa  8)

Varoitus: Täydellistä mutua -->

Sama IP kopsuttaa jatkuvasti, vai?

Jos et ole asentanut koko järjestelmää uudelleen ja sinne asennettu "majakka" on toiminnassa.

Jos se sinun IP:n vaihtuminen on liian pienellä alueella ja se onnistuu skannata nopeasti läpi.