Kirjoittaja Aihe: Miksi kone ei tunnista kaikkia usb-laitteita? (Ratkaistu)  (Luettu 8191 kertaa)

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Tai pikahaun?

Akselina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Kysyi jotain vistasta seuraavaksi ja käski vastata yes, jos on epävarma niin vastasin ja nyt alko numerot juoksee ruudulla.. Voipi mennä tovi tai pari ennen kun loppuun pääsee. Tehny 4%

Siis otin tuon "Try to locate partition"
« Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:00.27 kirjoittanut Akselina »

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Mistä päin tätä ongelmaa nyt kannattaisi lähteä ratkomaan?

Tämä ratkaisuvaihtoehto ei mitenkään liity muistitikkuun, mutta katopa näkyykö miehesi kone (yläreunan) valikon
Sijainnit -> Verkko -> jne
takaa. Jos näkyy, niin sieltä kautta voi kätevästi siirtää tiedostoja "suoraan" koneesta toiseen.

Akselina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Tota verkkoa on räpelletty pystyyn jo niin kauan kun mulla on tää oma kannettava ollut ja ikuna ei olla saatu pelaan.  Kyllä se mies tais sitä nyttenkin kokeilla mut ei tainnut saada toimimaan. Miks ihmeessä ei oo jotai piuhaa millä sais tän kannettavan suoraan johdolla tohon pöytäkoneeseen kiinni?

Taidan jättää nuo numerot nyt juoksemaan ja mennä nukkumaan, jos ei tällä lähe nyt pelaan niin roskiin koko tikku, ei se ollut kun joku ebay halppis vaikka 64gb onki. Tai jos suostuu miehen koneella toimiin niin käyttäköön se. Mie taidan hommaa seuraavaksi jotain palvelin muistia.
« Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:00.34 kirjoittanut Akselina »

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
suoraan johdolla tohon pöytäkoneeseen kiinni?

Näkyykö se kone? Näkyykö se sittenkään, jos kannettavan(kin) liittää johdolla siihen yhteiseen ADSL -purkkiin?

peran

  • Vieras
Tota verkkoa on räpelletty pystyyn jo niin kauan kun mulla on tää oma kannettava ollut ja ikuna ei olla saatu pelaan.  Kyllä se mies tais sitä nyttenkin kokeilla mut ei tainnut saada toimimaan. Miks ihmeessä ei oo jotai piuhaa millä sain tän kannettavan suoraan johdolla tohon pöytäkoneeseen kiinni?

Siis mikäli molemmissa koneissa on verkkokortti-vapaana (Ethernet-portti), niin sen saa yhdistettyä n.s. ristikaapelilla toisiinsa kiinni.

Miten teidän koneet menee internettiin?

Onko kaksi mokkulaa, vai meneekö pöytäkoneesta piuha (modeemin kautta) seinään?

(Siis on monta tapaa tehdä sisäverkko).

Jos menee piuha seinään, niin sitten paras malli on yhdistää pöytäkoneen data-linja myös kannettavallesi. Siihen tarvitaan reititin. Jos kelpaa vähän hitaampikin yhteys (n. 10Mtavua/sekunti), niin reititin ei paljoa maksa.
Tässä olen olen myymässä vanhaa hyvin palvelluttani reititintä:
http://www.huuto.net/kohteet/buffalo-airstation-whr-hp-g54/132210461


Akselina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Mulla on koneessa Wlankortti ja miehellä on kanssa sisäinen wlan siinä pöytäkoneessa. Meidän modeemista on se langallinen puoli hajonnut ja siitä toimii vaan tää langaton puoli. Meillä on joku vanha modeemi myös, mihin saa piuhan mutta käsittääkseni vaan yhden koneen.
Olishan se kätevää jos sais ton nykyisen modeemin kautta ton sisäisen verkon toimimaan.  Mutta jos en väärin muista siitä verkosta, niin ollaan toisten koneet saatu näkymään siellä, mutta aina kun on yrittänyt sitä käyttää herjailee jostain käyttöoikeuksista tai jostain. En enää kunnolla muista kun ollaan luovutettu sen kanssa jo ajat sitten.

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
herjailee jostain käyttöoikeuksista tai jostain.

Sen jälkeen kun toinen kone on saatu näkymään, tarvitaan enää pientä viilausta.

Toisen koneen käyttäjän pitää antaa lupa kansion katselemiseen. Löytyy luultavasti oikea klikkaus kansion kuvakkeeseen ja siitä "jaa tämä kansio".

Aluksi kannattaa tehdä vaikka erillinen kansio, "jaettukoekansio", johon testailee jakamista.

Akselina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Kääk! Apua! Helppivä! Toi ****** kingston muistitikku ja se ***** Windows yhdessä keksivät että olis kiva tuhota noin 800 valokuvaa. On olevinaan siirtänyt tiedostot miehen koneelle mut kuvaa ei kuitenkaan ole. reippaat 2000 kuvaa on siirtyny ihan onnistuneesti. Onko mahdollista saada nuo kadonneet kuvat jostain esiin? Siellä on meidän kuvat meidän kuopuksen syntymästä ja ristiäisistä ja paljon muuta. Ei ei ei.. Tää ei oo totta, mä nään vaan pahaa unta!!! Joohan?

peran

  • Vieras
Eikö onnistunut osioiden palautus ko. tikulle ?

Jos ei onnistunut, niin sitten taitaa olla viimeinen keino plakkarissa l. käyttää photorec-ohjelmaa siinä surullisen kuuluisassa Kingstonin tikussa.

photorec-ohjelma palauttaa kuvia vaihtelevalla tasolla, mutta se ei pysty palauttamaan kovinkaan hyvin videoita.

Edit - ja lisäksi se muuttaa tiedostojen nimet.

Toisaalta harmi, kun luulin, että kuvat ovat tallessa miehesi koneessa, niin en olisi neuvonut testdisk:llä ainakaan aluksi sohimaan, mutta luultavasti sieltä löytyy ainakin osa kuvista kuitenkin.

Laitahan se Kingstonin tikku Ubuntu-koneeseen kiinni, ja näytä mitä seuraava käsky näyttää...
Koodia: [Valitse]
ls /dev/sd*

Lisäksi kannattaa etsiä jostain muistikortinlukija, ja tutkia mitä kameroiden muistikorteista vielä löytyy. (Niistä voi löytyä yllättävän paljonkin tietoa, vaikkei niistä tiedostonselaimella mitään saisikaan irti.) Ja mitään kuvia ei sitten saa ottaa ennen kuin ne on zekattu photorec:llä, jotta saadaan mahdollisimman täydellisesti talteen niissä piilossa olevat kuvat. Tietenkin asia koskee niitä muistikortteja, joilla on otettu kyseiset kuvat.
« Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:16.08 kirjoittanut peran »

Akselina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Ei se mun romplaus minusta tehnyt mitään sille tikulle. Tai en mä tiedä. Tää koko homma menee niin yli hilseen. Eikä musta taida olla tähän. Mä taidan kiikuttaa sen koneen heti maanantaina johonkin liikkeeseen, eikös nekin osaa valokuvia sun muita sieltä kovalevyltä kaivella? Mä en koske siihen hommaan enää metrin tikullakaan ennen kun ne on sanonut painavan sanansa. Vien samalla ne muistikorit ja tikut sun muut härvelit sinne et ottavat kaiken mahdollisen talteen.

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Jaa miten siirtänyt, leikkaa vai kopioi ja liitä? Jos leikkaa liimaa niin bittiavaruuteenhan ne haihtuu, photorecillä tai vastaavalla saattaa saada pelastetuksi(fat tiedostojärjestelmä kuiten aika yksinkertainen tässä asiassa)

Niin mitäs kerneli huutaa tikusta kun sen koneeseen laitat: dmesg
« Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:23.02 kirjoittanut tuke81 »
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...