Kirjoittaja Aihe: Ubuntun uusi ulkonäkö?  (Luettu 14306 kertaa)

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #20 : 05.03.10 - klo:20.49 »
Ja kahden palkin politiikka ilmeisesti jatkuu, koska ikkunalistaa ei tuossa yläpalkissa näyttänyt olevan. Saisi joku kehittää näihin paneeleiden ikkunalistoihin kunnollisen pystysuunnassa toimivan mallin. Xfce:ssä joutuu käyttämään toista paneelia vaaka-asennossa, kun ikkunoiden painikkeissa olisi pystypalkissa vain kolme pistettä.

Muuten käytän mielelläni tällaista perus win95-look-alike-teemaa, josta tulee sopivasti kotoisa olo.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #21 : 05.03.10 - klo:22.55 »
Lainaus
Täällä päin jo eilen illalla paikallinen mac-kerho poltti roiviolla ubuntu mac klooni myllyjä  Grin
  ;D ;D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Ciuu96

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
  • Arch pyörii.
    • Profiili
    • Fedora Suomi
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #22 : 06.03.10 - klo:02.07 »
Oikeasti hukkatilattomia työpöytäympäristöjä ovat varmaankin vain nuo "tiling"-jutut. Itse käytän nyt wmii:tä, eikä ole varmasti yhtään paikkaa työpöydästä turhassa käytössä. Nopiakin on.

Mutta aiheeseen: minusta tuo uusi väriteema on hienompi kuin ennen, vanha näytti oudolta. Myös logo on todellakin upeampi.


maalinni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #23 : 06.03.10 - klo:12.13 »
Wou, aika hieno. Miten tuon saisi ladattua 9.10:iin. Alpha 3:ssa ei ainakaan tuota löytynyt.

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #24 : 06.03.10 - klo:12.29 »
Taitaa tulla vasta beta 1: ssä. UI Freeze silloin.
Edit: https://wiki.ubuntu.com/LucidReleaseSchedule
« Viimeksi muokattu: 06.03.10 - klo:13.21 kirjoittanut asuspoju »
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #25 : 06.03.10 - klo:12.46 »
Wou, aika hieno. Miten tuon saisi ladattua 9.10:iin. Alpha 3:ssa ei ainakaan tuota löytynyt.

Tuoltahan sen saa: http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/   ;)

maalinni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #26 : 06.03.10 - klo:13.14 »
Wou, aika hieno. Miten tuon saisi ladattua 9.10:iin. Alpha 3:ssa ei ainakaan tuota löytynyt.

Tuoltahan sen saa: http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/   ;)

Joo, mutta kuten jo aiemmin totesin, niin tuota uutta teemaa EI OLE alpha-3:ssa.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #27 : 06.03.10 - klo:17.05 »
Ja kahden palkin politiikka ilmeisesti jatkuu, koska ikkunalistaa ei tuossa yläpalkissa näyttänyt olevan. Saisi joku kehittää näihin paneeleiden ikkunalistoihin kunnollisen pystysuunnassa toimivan mallin. Xfce:ssä joutuu käyttämään toista paneelia vaaka-asennossa, kun ikkunoiden painikkeissa olisi pystypalkissa vain kolme pistettä.

Muuten käytän mielelläni tällaista perus win95-look-alike-teemaa, josta tulee sopivasti kotoisa olo.
Minä olen pärjännyt koneissani kaikilla varianteilla (K/X/L/Ubuntu) jo neljä vuotta yhdellä palkilla ja täten saanut enemmän dokumenttien ja weppisivujen sivuista näkyviin kerralla.
Ei siihen montaa minuuttia mene, kun kaikki järkevät rojut on siirretty yhteen palkkiin. Itse pidän sitä ainokaistani mielummin ylälaidassa.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #28 : 06.03.10 - klo:17.28 »
Minä olen pärjännyt koneissani kaikilla varianteilla (K/X/L/Ubuntu) jo neljä vuotta yhdellä palkilla ja täten saanut enemmän dokumenttien ja weppisivujen sivuista näkyviin kerralla.
Ei siihen montaa minuuttia mene, kun kaikki järkevät rojut on siirretty yhteen palkkiin. Itse pidän sitä ainokaistani mielummin ylälaidassa.

ihmisiä on erilaisia. itselleni kaksi palkkia on selvästi paras vaihtoehto. en oikeastaan ole edes kaivannut lisää tilaa yläsuunnassa, enkä edes pidä sovellusikkunoitani niin suurina, että ne veisivät koko käytettävissä olevan pystysuuntaisen tilan. sivusuunnassa sen sijaan käytän aina kahta tai kolmea sovellusta rinnakkain, jolloin leveyssuuntainen tila muodostuu paikoitellen kriittiseksi. ehkä jossain miniläppärien kehnoilla resoluutioilla pystytila voisi käydäkin ahtaaksi, mutta niin kävisi tila sivusuunnassakin.

kukin tyylillään...
Janne

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #29 : 06.03.10 - klo:18.52 »
Lainaus
Joo, mutta kuten jo aiemmin totesin, niin tuota uutta teemaa EI OLE alpha-3:ssa.
Mulla on Lucidic alpha-kolmosessa, tänään päivitetty, en tiedä milloin tullut. Teema: Ambiance, taustakuvan joutuu valitsemaan.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #30 : 06.03.10 - klo:19.21 »
Oletusteemaksi ihan selkeä ja hieno, tarvittaessa helppo vaihtaa. Sulkemispainike ym tuskin ovat vasemmalla ilman säätöä, helpottaisi ainakin minun käyttöäni jos niin olisi.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #31 : 06.03.10 - klo:20.02 »
Lainaus
Joo, mutta kuten jo aiemmin totesin, niin tuota uutta teemaa EI OLE alpha-3:ssa.
Mulla on Lucidic alpha-kolmosessa, tänään päivitetty, en tiedä milloin tullut. Teema: Ambiance, taustakuvan joutuu valitsemaan.

Eilen tuli jakoon...

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #32 : 06.03.10 - klo:20.07 »
Oletusteemaksi ihan selkeä ja hieno, tarvittaessa helppo vaihtaa. Sulkemispainike ym tuskin ovat vasemmalla ilman säätöä, helpottaisi ainakin minun käyttöäni jos niin olisi.

jaa-a, päivitin tänään koneen lucidiin ja ja painikkeet näyttävät olevan vasemmalla oletuksena, teemasta riippumatta.
Janne

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #33 : 06.03.10 - klo:20.10 »
Oletusteemaksi ihan selkeä ja hieno, tarvittaessa helppo vaihtaa. Sulkemispainike ym tuskin ovat vasemmalla ilman säätöä, helpottaisi ainakin minun käyttöäni jos niin olisi.

jaa-a, päivitin tänään koneen lucidiin ja ja painikkeet näyttävät olevan vasemmalla oletuksena, teemasta riippumatta.

Olisi kyllä kiva jos tuota voisi säätää muutenkin kuin gconfilla (siis teeman asetuksista) kerta menivät tuommoisen ratkaisun tekemään.. :)
Tosin minä ainakin aion aluksi kokeilla miten tuon vasemman laidan käyttö sujuu.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Matti Tuomas

  • Vieras
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö?
« Vastaus #34 : 06.03.10 - klo:20.12 »
Kannattaisiko päivittää Lucidiin heti että pääsisi kokeilemaan? Onko grubissa nyt kuvaa oletuksena?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #35 : 06.03.10 - klo:20.17 »
Tosin minä ainakin aion aluksi kokeilla miten tuon vasemman laidan käyttö sujuu.

juu, näin minullakin oli aikomuksena. kokeilu jäi aika lyhykäiseksi sillä vaikutti, että olen normaalisti muuten aina hiiren kanssa ikkunan oikealla laidalla, siten nappuloiden on syytä olla minulla samalla puolella.

Kannattaisiko päivittää Lucidiin heti että pääsisi kokeilemaan?

vain jos tietää mitä on tekemässä ja sietää pientä epävakautta ja viimeistelemättömyyttä.

Onko grubissa nyt kuvaa oletuksena?

pitääkin katsoa seuraavalla bootilla :)
Janne

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö?
« Vastaus #36 : 06.03.10 - klo:20.18 »
Mites käy ubuntu suomen. Eli onko tulossa uusi violetti teema vai jääkö tämä vanha.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö?
« Vastaus #37 : 06.03.10 - klo:20.28 »
Mahtavatkohan vielä ennen julkaisua siirtää nuo napit takaisin oikeaan laitaan?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö WTF?!?
« Vastaus #38 : 06.03.10 - klo:21.56 »
Oletusteemaksi ihan selkeä ja hieno, tarvittaessa helppo vaihtaa. Sulkemispainike ym tuskin ovat vasemmalla ilman säätöä, helpottaisi ainakin minun käyttöäni jos niin olisi.

jaa-a, päivitin tänään koneen lucidiin ja ja painikkeet näyttävät olevan vasemmalla oletuksena, teemasta riippumatta.

Tarkoitin lopullista versiota, mutta se on ihan hyvä juuri noin.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Ubuntun uusi ulkonäkö?
« Vastaus #39 : 06.03.10 - klo:22.09 »
Jos en nyt ihan väärässä ole niin gOS:ssa oli/on myös ikkunoiden napit vasemmalla. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"