Kirjoittaja Aihe: Mikä estää Windowssin poiston?  (Luettu 30694 kertaa)

JumpyLINUX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #40 : 30.08.06 - klo:20.53 »
No se estää, että en ole saanut mitään Linuxia toimimaan kunnolla!  >:(

Nyt olisi Kubuntu kokeiluvuorossa, mutta LiveDVD ei pelaa. Jos joku jaksaa auttaa, niin tässä linkki ogelmaani:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=4830.0


hyperchondriac

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
  • Whii.
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #41 : 30.08.06 - klo:21.07 »
Itselläni poistoa estää harrastukseni (valokuvaus) ja sen tarvitsemat apuohjelmat. Käytän vielä EOSini mukana tulleita windowsohjelmia, kun olen niihin tottunut ja photoshoppia parempaa kuvanmuokkainta saa hakea. Pelejä pelaan joskus ja en jaksa winen/cedegan kanssa pelleillä, laiska kun olen.

Niila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #42 : 30.08.06 - klo:22.00 »
Pelejä ei pysty, tai en ole saanut toimimaan että voisin kavereiden kans pelailla. Ja mun printteri ei alkanut millekkään linuxin kanssa.

Tavallaan windowsissa ohjelmien asennus oli helpompi. Onhan tuo pakettienhallintakin ihan kätevä, mutta jos ei sieltä löydä haluamaansa ohjelmaa joutuu alkaa säätämään.
« Viimeksi muokattu: 30.08.06 - klo:22.01 kirjoittanut Niila »

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #43 : 30.08.06 - klo:22.07 »
Photoshop seiskan ainakin saa Crossover officella toimimaan jos se siitä on kiinni.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #44 : 31.08.06 - klo:10.53 »

Mulla ei mikään...käytän kokoajan ubuntua...Dapper...vanha IBM on vielä nurkassa jossa kaksi kiintolevyä joissa on win xp prof. ja toisessa Ubuntu Hoary, suunnitteilla RAIDaus joskus ubuntuksi tai muuksi linuxiksi...

tää nykyinen (ite rakennettu ja jonka ostin käytettynä) on ominu aikaisemmin win nt 2000 jonka päälle asensin Breezyn ja päivitin Dapperiin...pojan huoneessa on win xp home edition OEM johon ei vielä saa kuulema laittaa linuxia(kummallista) mutta oon siihen saanu avuilla samban kytkettyä (kiitti Pete). Sieltä sitä varastomusaa sitten kuuntelen.

Ja...eipä kuitenkaan toi xp:kään saa olla rauhassa kun vertailen näiden ohjelmien toimintoja kekenään mm. firefox,- Gimp ja Openoffice (mun kokemuksella parempi kuin win office) noin malliksi. Koetan tunkea tohon xpseen kaikkea vapaita ohjelmia jotta se sitten hiljaa häviäis toi xp. mutta en sitä mitenkään muuten tarvitse.
# 21712

lunatiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 459
    • Profiili
    • http://www.hurjatmopoilija.com/
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #45 : 31.08.06 - klo:14.38 »
Ei estä mikään. Ubuntu on ainoa käyttis tällä koneella ja ehkä Debian tulee joskus tulevaisuudessa olemaan toinen.
Jos tarvitsette wintoosa ohjelmia niin suosittelisin tutustumaan ohjelmaan nimeltä vmware.

hpne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #46 : 31.08.06 - klo:14.56 »
Pelkällä linuxilla olen ollut tämän vuoden tammikuusta alkaen, ja kaiken tarvittavan olen saanut toimimaan.

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #47 : 31.08.06 - klo:19.47 »
Photoshop seiskan ainakin saa Crossover officella toimimaan jos se siitä on kiinni.

Tuohan asentuu winelläkin ihan heittämällä (itse juuri eilen asensin). Ja PhotoShop CS pitäisi kanssa toimia winellä, mutta sitä en saanut ainakaan pikaisella testauksella toimimaan.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

isvard

  • Vieras
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #48 : 31.08.06 - klo:20.25 »
Vaimo

peran

  • Vieras
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #49 : 31.08.06 - klo:20.37 »
 Minulla estää, peli(t) ja yksi omatekemä ohjelma, jota olen kääntämässä Linuxille.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #50 : 31.08.06 - klo:21.29 »
Photoshop seiskan ainakin saa Crossover officella toimimaan jos se siitä on kiinni.

Tuohan asentuu winelläkin ihan heittämällä (itse juuri eilen asensin). Ja PhotoShop CS pitäisi kanssa toimia winellä, mutta sitä en saanut ainakaan pikaisella testauksella toimimaan.

CS2 ei ainakaan toimi, CS:sästä en tiedä.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

apositio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #51 : 01.09.06 - klo:19.17 »
Ylivoimaisesti tärkein "este" on se, ettei siitä mitään haittaakaan ole tuossa rinnalla. Viimeisen vuoden aikana on tullut käytyä Vintoosassa ehkä kerran tai pari, mutta samapa se, vaikka tuossa roikkuu. On se myös ihan jees nopean tilanteen pelivara, jos sattuu tarvitsemaan vaikkapa jotain ammatillista tai kirjaston tarjoamaa romppua, joka jostain syystä ei pyörähdä linukassa edes Winellä.

Niin ja töissä ei atk-auktoriteetit anna laittaa omaa käyttistä, edes rinnalle... Kunnioitan kyllä täysillä heidän haluttomuuttaan. On niillä kuitenkin sen verran duunia, että on edes jonnin verran iisimpää standardoida työntekijöiden koneet ja huolehtia muista jutuista...

Ps. Vaimo ei ole este (vaikka sellainen siis on! ;) )

« Viimeksi muokattu: 01.09.06 - klo:19.26 kirjoittanut apositio »

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #52 : 01.09.06 - klo:19.38 »
Tällä koneella on vain Ubuntu. Ukko ei ollut esteenä Windowsin poistolle Ubuntun rinnalta. Piti vaan ostaa toinen tietone, Windowsilla  ;) Pitäähän sen päästä pelaamaan ja kakaroiden pitää päästä Habbo hotelliin.

Linux user # 406601

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #53 : 01.09.06 - klo:20.32 »
Eniten estää isäni käyttämät maatalous ohjelmat, joita ei saa mitenkään toimimaan linuxissa. Pelejä ei tule ikävä siksi, että koneen tehot eivät riitä pyörittämään mitään pelejä pelattavasti.
No sepä sitten siitä, kun meinasin kokeilla että olisin isälle asentanut ubuntun, niin ei tarviis koko aikaa olla asentamassa sitä uudestaan.
mutta eipä se onnistu jos noita maatalous ohjelmia ei saa toimimaan.
Kaikki maatalousohjelmat, jotka olen nähnyt, on koodattu visual basicillä.  ;D
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

apositio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #54 : 01.09.06 - klo:21.52 »
Lainaus
Tällä koneella on vain Ubuntu. Ukko ei ollut esteenä Windowsin poistolle Ubuntun rinnalta. Piti vaan ostaa toinen tietone, Windowsilla  Wink Pitäähän sen päästä pelaamaan ja kakaroiden pitää päästä Habbo hotelliin.

;)

Qwerty

  • Vieras
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #55 : 02.09.06 - klo:08.38 »
Ehkä kun Vista on ilmestynyt, niin aika "monikin" asia saattaa estää Windowssin poiston.
Ne tietyt ammattilaisohjelmistot, pelit ja muu viihde.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #56 : 02.09.06 - klo:08.56 »
Ylivoimaisesti tärkein "este" on se, ettei siitä mitään haittaakaan ole tuossa rinnalla. Viimeisen vuoden aikana on tullut käytyä Vintoosassa ehkä kerran tai pari, mutta samapa se, vaikka tuossa roikkuu. On se myös ihan jees nopean tilanteen pelivara, jos sattuu tarvitsemaan vaikkapa jotain ammatillista tai kirjaston tarjoamaa romppua, joka jostain syystä ei pyörähdä linukassa edes Winellä.
Itsellänikin on juuri tämä syy, ettei XP ole poistettu. Ei siitä haittaakaan ole.
alias vililikku

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #57 : 02.09.06 - klo:16.06 »
Ja kun Vista on koneessa, niin sitten vaan tietokonekauppaan päivittämään ohjelmat Vista-yhteen sopiviksi  ;D  ::)
Poistuu taka vasemmalle - - -

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #58 : 02.09.06 - klo:16.30 »
Kaikki maatalousohjelmat, jotka olen nähnyt, on koodattu visual basicillä.  ;D

no en ole ohjelmointiin perehtynyt kovinkaan syvälle joten en ihan ymmärtänyt miten tuo sinun kommentti pitäisi ymmärtää?
ja epäilen että et ole tavannut montaakaan  ohjelmaa, jos ei jollain tutulla ole tilaa ja siellä niitä käytetä.

minäkin luulin vielä pari viikkoa sitten että niitä on vain pari kolme isän koneellä, mutta niitä alkaa olla jo aika läjä eri tarkoituksiin uusimpana westwalian(en tiedä kirjoitinko oikein se saksalainen firma) ruokinta ja tuotannon hallinta ja seuranta ohjelmisto.
tarkoituksena olisi ottaa yksi vanha kone johon asentaa linux ja alkaa kokeilemaan mitä ne ohjelmat tuumaa, jos niitä alkaa asentamaan winen avulla.
eniten mietityttää sen westwalian pci kortti että mitä se linux:sta tuumaa tuskin hyvää.

Qwerty

  • Vieras
Re: Mikä estää Windowssin poiston?
« Vastaus #59 : 02.09.06 - klo:17.08 »
Kaikki maatalousohjelmat, jotka olen nähnyt, on koodattu visual basicillä.  ;D
no en ole ohjelmointiin perehtynyt kovinkaan syvälle joten en ihan ymmärtänyt miten tuo sinun kommentti pitäisi ymmärtää?

No en tiedä mitä Tonde tarkoitti, mutta Visual Basic on usein nauruskelun aihe.
Tavallaan kyllä syyttä.

"For example, I personally believe that Visual Basic did more for programming than Object-Oriented Languages
 did. Yet people laugh at VB and say it’s a bad language, and they’ve been talking about OO languages for
 decades.

 And no, Visual Basic wasn’t a great language, but I think the easy database interfaces in VB were fundamentally
 more important than object orientation is, for example.
" - Linus Torvalds

Linus on kyllä aikaisemminkin korostanut Visual Basicin tärkeyttä varsinkin Windowssille.
Loistava tuote.