Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Mun koneella Compaq cq61 ei vaan toimi, ei edes livenä. Md5 tarkistussummat oon tarkistanu.
Kuulostaa jopahurjalta että mandriva ei tykkäisi asentua johonkin koneeseen Shocked Itselle kun se on ollut tämmönen vaarmasti toimii vaihtoehto....
Eilen huomasin että Brasero Mandriva 2010:ssä ei suostunut polttamaan iso-tiedostoa cd:lle. Samainen operatio niinikään Braserolla Ubuntu ja Mint-osiossa onnistui kuin leikiten. Missähän mättää? Pitänee kai kokeilla samaa juttua k3b-poltto-ohjelmalla. Ps. tuo kyseinen iso-tiedosto sijaitsi erillisellä osiolla, mutta todellakin Ubuntu/Mintillä ei vaikeuksia polton suhteen.
Ja lisää havaintoja pikku ikävyyksistä - ainakaan minulla ei Mandrivan oletussovellus suostunut avaamaan DNA:n sivuilla ollutta PDF-tiedostoa mokkulan asennusohjeesta. Ubuntun puolella homma tietysti onnistui.
Tainnut olla vika ettei sulla ole suoritusoikeuksia tiedostoo jote sitä ei voida polttaa vaikka sen voit listata. Itellä toimii brasero kuten kuuluu.
Täältä sitten lisää tietoa Mandrivasta suomenkielellä eli http://mandriva-fi.org
Muuten olen Mandriva 2010 Oneen tyytyväinen, työpöytänä KDE. Mutta fonttien suhteen se ei ole niin hyvä kuin Ubuntu tai Mint, vaikka sainkin justeerattua msttcorefontsit ja ym. Parannusta fonttien näkyvyyteen muttei vielä olla Ubuntun tasolla. Joten toivottavasti Mandriva vielä pääsee eroon joskus tästä ikuisesta fonttiongelmasta.
Asensin uusimman Mandrivan Xfce-graaffisella liittymällä vanhaan Pentium III -koneeseen ja eikös vaan, se pyörii siinä oikein hyvin.