Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 9.10 - kannattaako?  (Luettu 7216 kertaa)

myllyjo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 - kannattaako?
« Vastaus #20 : 07.12.09 - klo:14.27 »
Käytössäni on nyt muutamia kuukausia ollut Ubuntu 9.04. Ajattelin tänään päivittää tähän uuteen versioon, mutta sitten rupesi epäilyttämään. Mietin lähinnä näitä osiointiruljansseja ja muita. Tämä nykyinen Ubuntu ehdottaa tuossa omassa päivityssysteemissään uutta versiota, mutta onko se tosiaan vain klikkauksen päässä? En oikein osaa osioida yhtään mitään enkä tajua koneen rautapuolesta paljonkaan. Koneella on aika paljon arvokasta materiaalia, jotka ole toki varmuuskopioinut.

Uskaltaako tällainen peruskäyttäjä päivittää vai ei?

ÄLÄ PÄIVITÄ.....Minä päivitin ja pieleen meni....Nyt ei saa enää edes 9.04:ää takaisin ja PERUNOI niin vietävästi. >:( >:( >:( >:( >:(

myllyjo


edit/rhkfin: siistitty kieltä

Peruutan edelliset manailuni. Toimii pääosin OK.

myllyjo
Packard Bell Imax iMini NVIDIA ION=> Ubuntu 10.10/W8 (Elokuvakats. 46") 2 X 1T Iomega + 1 X 2T Elements
Packard Bell Imax iMini NVIDIA ION=> Ubuntu 12.10/W8
Dell C840 => Ubuntu 10.10/Win2000
Pöytä=> Ubuntu 10.10/WIN2000

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 - kannattaako?
« Vastaus #21 : 10.12.09 - klo:10.06 »
Itse päivitin ja olen tyytyväinen, Ubuntu tukee wintoosaa paremmin videokorttia ATI 4xxxx, juutube kuva kristallinkirkas verrattuna 8.10:seen verrattuna. Ja käytössä ei ole suljetutua ajureita.

Äänien kanssa oli ongelmia (ei kuulunut pihahdustakaan) mutta kun valitsin oikean laitteen jostain dialogista niin nekin alkoi toimia. Ei siis tarvinut kikkailla minkään loitsun kanssa saadakseen äänet toimimaan...

Ja 9.10 avautuu tosi nopeasti.

Minä otin uuden version puhtaalta pöydältä ja asensin suosiolla uudelle kovalevylle, jossain mielessä se on paras ratkaisu.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään