Kirjoittaja Aihe: Microsoftin Aquantative-seikkailu  (Luettu 1399 kertaa)

Senior

  • Vieras
Microsoftin Aquantative-seikkailu
« : 11.08.09 - klo:08.58 »
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=38411

Lainaus
Microsoft luopuu internet-mainostoimistostaan

Microsoft otti merkittävän askeleen internetin mainosmarkkinoille, kun se kaksi vuotta sitten osti Aquantative-yhtiön hurjalla 4,5 miljardin euron hinnalla. Nyt Microsoft myy pois merkittävän osan ostostaan, nettimainonnan jätin Razorfish-yhtiön. Myyntihinta on pörssiromahduksen jälkeen tietenkin paljon alemmalla tasolla.

Razorfish-yhtiöllä on noin kaksi tuhatta työntekijää, ja se kuuluu maailman suurimpiin nettimainonnan mainostoimistoihin. Microsoft myy Razorfishin maailman suurimpiin kuuluvalle mainostoimistolle Publicis Groupille. Tämä maksaa Razorfishistä 530 miljoonaa dollaria (noin 380 miljoonaa euroa) käteisellä ja osakkeilla.

Mikä on "merkittävä osa ostosta", ratkaisee hyvin pitkälle sen miten paljon MS poltti rahaa tässä seikkailussa. Se tiedetään että rahaa (ja ilmeisesti myös osakkeita) annettiin 4,5 miljardilla eurolla - takaisin saatiin tässä osakaupassa vain 8,4% tuosta summasta. Ehkä MS menetti kuitenkin "vain" puolet sijoituksestaan.