Kirjoittaja Aihe: Mplayer & Digi TV  (Luettu 1645 kertaa)

JTMT

  • Vieras
Mplayer & Digi TV
« : 03.06.10 - klo:13.32 »
Tykkään käyttää tuota Mplayer-nogui ohjelmaa "netti" leffoille, DVD leffoille ja nyt vasta olen oppinut käyttämään sitä myös digi TV katseluun. Mahtava ohjelma ei voi muuta sanoa.

Mutta.... Tuollainen pieni ongelma, että tänne korpeen ei tule ihan parhaimmat Digi tv singnaalit ja toisinaan kuva pätkähtelee. Muilla ohjelmilla se ei haittaa. Me-TV & Kaffeine. Itse asiassa Kaffeinella ei pätki ollenkaan? Mplayerissä se näyttää tuottavan ongelmaa. Yksikään pätkäsy, niin kuva nykii sen jälkeen niin pitkään kunnes itse sammuttaa ohjelman ja laittaa uudelleen päälle. Onko tuo ominaisuus vai bugi.

Jos vinkkejä on niin ilolla otan vastaan.


nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mplayer & Digi TV
« Vastaus #1 : 03.06.10 - klo:13.52 »
Kokeile libavformatin demuxeria: mplayer -demuxer lavf

Tuollainen nykiminen liittynee A/V-synkronointiin, joka menee sekaisin katkoksessa. Voit siis kokeilla myös parametria -autosync 10 (jokin muu arvo välillä 1..100 voi toimia paremmin) ja välimuistin kasvattamista: -cache 8192.

Mitä MPlayerin versiota käytät? Voisin myös suositella VLC:tä yksinkertaiseen DVB-katseluun, jos haluat nähdä Ylen tekstitykset.
« Viimeksi muokattu: 03.06.10 - klo:13.54 kirjoittanut nm »

JTMT

  • Vieras
Vs: Mplayer & Digi TV
« Vastaus #2 : 04.06.10 - klo:22.04 »
Niin tosiaan käytän Debiania ja pakettilähteistä löytyvää mplayer 1.0~rc2-17+lenny3

(Miksi Debianissa ei voi tulla mukana mplayer-nogui:ta???)

Jep, tuota A/V synciä se valittaa.

Täytyy kokeilla noita libavformat ja autosync vinkkejä.

Kiitoksia! :)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mplayer & Digi TV
« Vastaus #3 : 05.06.10 - klo:02.13 »
MPlayer 1.0rc2 on jo yli kaksi vuotta vanha. Jos nuo yllä mainitut temput eivät auta, käännä itse uudempi versio. Uusin SVN tai 1.0rc3 tuoreiden libav*-kirjastojen kanssa voisi hyvinkin toimia paremmin.