Kirjoittaja Aihe: Acer one ja linux ongelma  (Luettu 3719 kertaa)

jakke4

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Acer one ja linux ongelma
« : 17.06.09 - klo:18.27 »
Mikähän lie tullut acer one läppäriin,jossa varmaan linux-lupus käyttis.
Kun koneen avaa niin tulee alkuvalikko.Ruudun vasenpaan reunaan aukeaa pieni ruutu (selain kuvakkeen viereen) jossa monisakarainen ympyrä.kun hiiren kohdistimen vie sen päälle tulee ilmoitus "uusi osa,osaa ei ole vielä asennettu.
Mitään uusia osia ei ole tarkoituksellisesti asennettu.Lieneekö jotenkin yhdeydessä nettikäyttöön,kone yrittää nettiin mennessä mennä aserin sivuille(osoitekentässä acer jotakin) muttei sivut kuitenkaan aukea.Ja vaikka yrittää netti osoitetta muuttaa,ei toimi.Minulla on laite kiinni kaapelimodeemissa,vaikuttaako asiaan jotakin?
En ole millään lailla linux-taitoinen,kaverini vielä vähempi joka toi minulle laitteen korjattavaksi kun ei asiasta itse mitään ymmärrä)

Menin acerin asetuksiin ja verkkokeskus kuvake ei aukea,klikatessa värähtää vaan.Muut kuvakkeet toimivat
Joten kaikki linux-gurut voisivat jeesata.Kiitos

vmapinf

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Acer one ja linux ongelma
« Vastaus #1 : 17.06.09 - klo:18.56 »
Tuohon on paha mennä sanomaan. Itse laittaisin tuohon Ubuntu Netbook Remix version, joka on Linpusia paljon parempi. Tosin kannattaa hakea apua asennukseen Linux taitoiselta kaverilta,

Oswald0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Acer one ja linux ongelma
« Vastaus #2 : 17.06.09 - klo:20.06 »
Toivottavasti tästä on apua recovery-tikun/levyn voi tehdä windowsissa.
Palauttaminen vie noin 20-30 min
http://linux.fi/foorumi/index.php?topic=519.15
EDIT levyä ei tarvitse tehdä, mutta silloin tarvitaan ulkoinen CD-asema
« Viimeksi muokattu: 17.06.09 - klo:20.10 kirjoittanut Oswald0 »

juyli

  • Vieras
Vs: Acer one ja linux ongelma
« Vastaus #3 : 17.06.09 - klo:20.16 »
Mikähän lie tullut acer one läppäriin,jossa varmaan linux-lupus käyttis.
Ihan kaikille foorumeille tuskin tarvitsee lähettää samaa viestiä.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/778999
Tietenkään 'Ubuntun Asentaminen ja käyttöönotto' ei mitenkään liity ongelmaasi, sillä Linpus perustuu Fedora-jakeluun, mutta lienee aika kaukana itse oikeasta Fedora-jakelusta työkaluineen.

Oswald0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Acer one ja linux ongelma
« Vastaus #4 : 17.06.09 - klo:20.23 »
juyli on oikeassa tää on enemmän muut linux jakelut kamaa.
On suositeltavaa asentaa myös BIOS päivitys tässä ohjeet
http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html
tosin ongelmasi tuskin johtuu siitä.
Omat kokemukset Linpusista ei ole mitenkään positiivisia yksi kone meni
sekaisin heti kun asensin päivityksiä.

« Viimeksi muokattu: 17.06.09 - klo:20.36 kirjoittanut Oswald0 »

juyli

  • Vieras
Vs: Acer one ja linux ongelma
« Vastaus #5 : 17.06.09 - klo:20.40 »
On suositeltavaa asentaa myös BIOS päivitys tässä ohjeet
http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html
tosin ongelmasi tuskin johtuu siitä.

Biossin päivittämisestä varoittaisin, jos ei ole yleisesti tiedossa ko. emon bios-version rikkinäisyys.
Motto: 'älä korjaa toimivaa'.
Biossin päivittäminen on aina äärimmäisen riskialtis toimenpide siitäkin huolimatta, että bios-piiri
saattaisi olla korjattavissa ammattiavuin (kohtuu hinnoin) epäonnistuneen bios-päivityksen jäljiltä.

Oswald0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Acer one ja linux ongelma
« Vastaus #6 : 17.06.09 - klo:20.43 »
BIOS:issa on ongelma eli Acer Onen näyttö saattaa pimentyä kokonaan eli ei se niin "toimiva" ole.
Olen tuonut sen takia yhden koneen Suomeen huoltoon ulkomailta.

jakke4

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Acer one ja linux ongelma
« Vastaus #7 : 17.06.09 - klo:21.58 »
Mikähän lie tullut acer one läppäriin,jossa varmaan linux-lupus käyttis.
Kun koneen avaa niin tulee alkuvalikko.Ruudun vasenpaan reunaan aukeaa pieni ruutu (selain kuvakkeen viereen) jossa monisakarainen ympyrä.kun hiiren kohdistimen vie sen päälle tulee ilmoitus "uusi osa,osaa ei ole vielä asennettu.
Mitään uusia osia ei ole tarkoituksellisesti asennettu.Lieneekö jotenkin yhdeydessä nettikäyttöön,kone yrittää nettiin mennessä mennä aserin sivuille(osoitekentässä acer jotakin) muttei sivut kuitenkaan aukea.Ja vaikka yrittää netti osoitetta muuttaa,ei toimi.Minulla on laite kiinni kaapelimodeemissa,vaikuttaako asiaan jotakin?
En ole millään lailla linux-taitoinen,kaverini vielä vähempi joka toi minulle laitteen korjattavaksi kun ei asiasta itse mitään ymmärrä)

Menin acerin asetuksiin ja verkkokeskus kuvake ei aukea,klikatessa värähtää vaan.Muut kuvakkeet toimivat
Joten kaikki linux-gurut voisivat jeesata.Kiitos

Mistä saisin ohjeen tuohon recovery-tikun tekoon.Itelläni on tikkuja ja koneen kyljessä usb paikkoja.googlaamalla en ohjetta löytänyt

Oswald0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Acer one ja linux ongelma
« Vastaus #8 : 17.06.09 - klo:23.12 »
Se on helppoa tässä hyvät ohjeet levy pitää tietty olla.
http://one.iholle.com/index.php?id=49
EDIT eli kaikki tiedostot menee sitten recovery-operaatiossa eli kannattaa ottaa ne talteen.
Muuten kuvailemasi ongelma muistuttaa paljon omaa vastaavaa tilannetta kun asensin uuteen Acer Aspire One koneeseen päivityksiä
ja Linpus meni sekaisin.
« Viimeksi muokattu: 18.06.09 - klo:07.13 kirjoittanut Oswald0 »

Priapismus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Acer one ja linux ongelma
« Vastaus #9 : 11.07.09 - klo:16.10 »
BIOS:issa on ongelma eli Acer Onen näyttö saattaa pimentyä kokonaan eli ei se niin "toimiva" ole.
Olen tuonut sen takia yhden koneen Suomeen huoltoon ulkomailta.


Näin kävi myös mun acer onelle. Vein huoltoon Helsingin Konalaan ja biossin päivityksellä homma korjaantui. Huollon mies kertoili, että todella paljon samaa vikaa edm mallissa. Käyttis mulla ubuntu