Terve
Wanha topiccihan tämä oli mutta kun tämän sisällä oli toivomus ettei uutta aloitettaisi niin vastaampa tähän....
Olen pelannut nettipeliä sivustolla ”lennätaikuolepistecom”. Kerran vastustaja kertoi laittavansa minun järjestelmään tiedoston joka paljastaa minut hänelle ja hänen jengille aina kun olen netissä.
Vaikka kyseinen kuspiä kertoi aika tarkkojakin asioita pelaamisestani ko. sivustolla, ajattelin homman olevan kusetusta, enkä ottanut asiaa tosissaan. Sillä eihän Ubuntuun pääse sisälle !!!
Kuitenkin yhtenä päivänä kone hidastui ja kiintolevyn valo paloi kirkkaana kuin joulutähti siihen asti, että nappasin nettipiuhan irti...
Seuraavana päivänä ko. paikassa pelatessani eräs toinen vastustaja kertoi jälleen osuvia yksityiskohtia pelikäyttäytymisestäni. Kertoi, kuinka verkossa näkyvästä osoitteestani näkee ja koneellani olevat ”keksit” todistavat minun pelanneen tuhansia pelejä. Tämä kaveri ei kuitenkaan ollut pahantahtoinen.
Häneltä sain lisätietoja; koneeni oli kuulemma saastutettu ”KUU-porukka”, (KUU luetaan yhdeksi kirjaimeksi), nimisen tunkeutuja/haitantekijäporukan toimesta. Sanoi vielä itsellään olleen joskus hankaluuksia niiden hemmojen kanssa ja saaneensa heiltä haittaatekevänohjelman. Lisäsi vielä, ettei halua olla kanssani missään tekemisissä, etteivät käy hänelle uudelleen kimppuun.
KYSYMYS nro 1:
Eikö Ubuntun pitäny olla varmempi kuin Pentagon perusasennuksella?
KYSYMYS nro 2
Ja eikö Ubuntun sisäänrakennetun palomuurin pitänyt pitää kaikki portit kiinni, jos Ubuntu itse ei niitä tarvitse avata?
Olen käyttänyt omaa tunnustani kirjautumiseen koneeseeni, joten tällä tunnuksella on ylläpito-oikeudet,
KYSYMYS nro 3;
Olisiko turvallisempaa käyttää rajoitettujen oikeuksien tunnusta omalla koneella nettikäytössä ja jättää ylläpito-oikeuksilla varustetun käyttäjätunnuksen käyttö pelkästään ylläpitotehtäviä ja off-line-käyttöä varten?
KYSYMYS nro 4
Mitä nyt tarttis tehdä??? Asentaa jokin palomuuri joka oikeasti toimii, vai onko sellaista jos tuollaiset hyypiöt haluaa tulla koneelle? Skannata kone F-Sekuriitin nettiwersiolla? Entä jos asentaa monta palomuuria???
En kai ole paranoidinen; enhän ? :-) Vaiko sittenkin...
(((olin kirjoittanut tämän valmiiksi, enkä enää jaksanut muuttaa sitä vaikka joitain asioita minulle valkenikin kun luin tämän ketjun viestejä, ANTEEKS)))