Kirjoittaja Aihe: BIOS paivitys  (Luettu 6870 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: BIOS paivitys
« Vastaus #20 : 24.01.10 - klo:16.58 »
Kuten mainitsin Flashromilla tuon voi tehdä, mutta en ole kokeillut. Tosin voisin kyllä kokeilla tälle koneelle jos vain voisin olla varma, että tämä käynnistyy vielä sen jälkeen. Lukeminen onnistui sen testasin. Asus jakelee nuo biosinsa erillään niistä DOS/Windows ohjelmista joilla sen voi flashätä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: BIOS paivitys
« Vastaus #21 : 24.01.10 - klo:19.34 »
Joissakin Award: ssa pääsee  Flash-päivitys ohjelmaan kun painelee bootissa End näppäintä.  Ei tarvitse WIndowseja tai Linuxeja siihen ollenkaan.  Se uusi bios pitäisi tietysti sitä ennen tallettaa jonnekin mistä tuo osaa lukea sen.  Pitää olla jossain FAT -formaatissa.   Jopa vanha "kunnon" korppu tekee tuon työn vanhoille koneille.   Liitteenä Gigabyten ohje, siellä tarkemmin mutta englanniksi.   Ei yleensä tarvitse pelätä tuota Flash operaatiota kunhan laittaa oikean version ja varoo katkaisemasta sähköjä kesken  :)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:19.59 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

TimOlli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 245
    • Profiili
Vs: BIOS paivitys
« Vastaus #22 : 24.01.10 - klo:21.01 »
Lienet varma, että ongelmasi johtuu biosista?

Itse olen aloittelija, mutta alussa (Ubuntuun siirtyessäni) törmäsin moniin mystisiin ongelmiin, joita täällä monet tietäjät yrittivät ratkoa ja olin jo heittää kirveen kaivoon, kunnes hoksattiin että ongelmat aiheutti bios-päivitys, jonka olin tehnyt aiemmin. Kaikki pulmat hävisivät, kun buuttasin biosin alkuperäiseksi.

Muistele, oletko joskus jo päivittänyt biosin?

Toivottavasti saat homman pelaamaan.

jormapaappa1235

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: BIOS paivitys
« Vastaus #23 : 24.01.10 - klo:22.18 »
Enpä ole vielä mistään löytänyt edes löytänyt sopivaa päivitystä, vaikka olen etsinytkin. Miten muuten saan Xubuntussa äänet pelittämään?

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: BIOS paivitys
« Vastaus #24 : 25.01.10 - klo:15.30 »
Täällä ne on mutta siellä näkyy kolme eri mallia tuosta emosta eli siellä on lisämerkintä vielä tuon antamasi emon tyypin perässä, pitää katsoa emolta mikä se on.   Olen myöskin hieman epäileväinen korjaako tuo mitään SATA: an liittyvää mutta käyhän tuo päivitysharjoituksesta :)

Täältä löytyvät Gigabyten biospäivitykset:

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_List.aspx?Keyword=k8vm800m

Gigabytellä on myös Windowsissa ajettava bios-päivitysohjelma, @BIOS.
« Viimeksi muokattu: 25.01.10 - klo:15.33 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

Blackheart

  • Vieras
Vs: BIOS paivitys
« Vastaus #25 : 25.01.10 - klo:22.51 »
Mulla tuo tapahtuu ihan ilman käyttistä. Tai no tottakait tavarat pitää tallentaa levykkeelle jollain käyttiksellä, mutta loput tehdään levykkeltä Q-Flash:iä käyttäen. Alla emon malli.

Niin muuten... Se uudempi ei aina ole parempi. Itse asensin uusimman BIOS:in, että saa USB boottaus tuen. Tukihan tuli, mutta käyttikset alkoivat jumittumaan milloin missäkin välissä. Downgreidasin BIOS:in ja siihen loppui myös jumitukset.
« Viimeksi muokattu: 25.01.10 - klo:22.54 kirjoittanut Blackheart »

jormapaappa1235

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: BIOS paivitys
« Vastaus #26 : 26.01.10 - klo:18.51 »
Tarkka malli on Gigabyte GA-K8VM800M-RH

Ehkä minun pitäs jättää tämä BIOS-hommeli vielä hetkeksi muhimaan

Miten muuten saan Xubuntussa äänet pelittämään, tai missä täällä on "oma tietokone", kun pitäs päästä käsiksi tosen kovon musiikkeihin. Ubuntussa ja Debianissa oma tietokonehan on jo tuossa "sijainnit" kohdassa
« Viimeksi muokattu: 26.01.10 - klo:19.00 kirjoittanut jormapaappa1235 »