Kirjoittaja Aihe: Miten asennan ensi kerralla? (XP ja usea *buntu rinnakkain)  (Luettu 3101 kertaa)

Storck

• Vieras
Koneessa OLI: XP ja 8.04 Ubu, asensin näytösluontoisesti kaverin nähden Kubu 8.04:sen mukaan kolmanneksi.
Kaikki meni ihan normaalisti yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Osiointi ei antanut vaihtoehtoa osion kooksi (liukupalkki). Vaihtoehtoina oli "käytä koko levy" ja "osioi itse". No, asensin kuitenkin ja kappas, häipyi kaikki muut kuin Kubu.

Joo, ajatuksia on herännyt mutta en ala arvailemaan...

Koneessa kun oli pelkkä äkspee ja asensin rinnalle Ubun niin liukupalkilla sai valita hienosti miten paljon tilaa annetaan kummallekkin. Miksei nyt tullut liukupalkkia kun koneessa oli jo äkspee ja Ubu?? Sitä ihmettelen ja puoliksi jo arvaan vastauksen.

Ilokaasu

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Miten asennan ensi kerralla? (XP ja usea *buntu rinnakkain)
« Vastaus #1 : 26.06.08 - klo:21.17 »
Otsikkoon voin vastata että asenna ensin XP ja sitten perään vaikka Ubuntu, Kubuntun saat käyttöösi ubuntun asennuksen jälkeen esim asentamalla pelkän kubuntu-desktop paketin.

Liukupalkkiin voi joku muu arvailla jotain, tullut tuota alternate levyä käytettyä viimeiset 3 versiota :)

Storck

• Vieras
« Vastaus #2 : 27.06.08 - klo:06.28 »
On alternatet tuttuja minullekin, se ei ole ongelma.
"Ongelma" on se että kun koneessa on jo nätisti rinnakkain äkspee ja esim Ubu ja haluan mukaan vielä kolmannen (tai vaikka neljännenkin) distron niin miten asennan etten jyrää muita yli??

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #3 : 27.06.08 - klo:08.31 »
Osiot itse ja kutistat sillä niitä osioita (tai ainakin yhtä osiota) ja luot siten osion juurelle (/) (ja jos haluat myös /homelle).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

tobotti

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 27.06.08 - klo:09.18 »
Osiot itse ja kutistat sillä niitä osioita (tai ainakin yhtä osiota) ja luot siten osion juurelle (/) (ja jos haluat myös /homelle).

^ juuri noin. Oliko siis tilaa sille uudelle tulokkaalle? :-\
One man alone can be pretty dumb sometimes, but for real bona fide stupidity, there ain't nothin' that can beat teamwork.

Higgins

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 27.06.08 - klo:11.16 »
. Osiointi ei antanut vaihtoehtoa osion kooksi (liukupalkki). Vaihtoehtoina oli "käytä koko levy" ja "osioi itse". No, asensin kuitenkin ja kappas, häipyi kaikki muut kuin Kubu.

Tämä onkin alkavan Ubuntuharrastajan pahin miina: Oletuksena EI saisi olla tuota käytä tuota levyä/ prosenttia levystä. Nyt kun levyllä on usemmantyyppisiä osioita, sekoaa osiointiohjelma.

Kuinkahan moni on jyrännyt idioottimaisen ohjelman takia joko toisen distron tai windowssinsa nurin. Ei vakuuta uutta buntistia. Toinen asia tästä tilan ottamisesta prosentteina:PITÄISI tässä kohtaa osiointisovellusta olla kysymys windowssin puolella ajetusta Defragista( saattaa Ms lopettaa toimintansa, jos poistaa osan tietoja...) .

Itseltäkin läppäristä lähti lopullisesti Vista tämän takia. Toisaalta en kyllä ole sitä kaivannutkaan, muuten kuin Photoshopin/ Neat Imagen osilta. Gimp on Gimp, osaan jotakin sillä räpeltää, mutta kyllä ne kuvat suttuisia ovat verrattuna kunnolla Photoshopislla/Neat Imagella säädettyihin. Noh, minä en vaan osaa...

Niin siis osiointi: Kun on valinnat suoritettu, Pitäisi ohjelman kertoa mitä on tehty ja mitä seurauksia mahtaa tulla. Nyt liian automatique...

Higg

Storck

• Vieras
« Vastaus #6 : 27.06.08 - klo:14.38 »

^ juuri noin. Oliko siis tilaa sille uudelle tulokkaalle? :-\
[/quote]

Hmmm..   osiot oli: äkspee 40% ja Ubu 60% ja kolmatta kun yritin niin ei antanu vaihtoehtoa (tietysti osioi itse ois ollu) että ois saanu nätisti kolmannen sinne sekaan.

No nyt on taas äkspee ja Ubu koneessa (läppärissä) joten jos vaikka illalla tutkailis lisää asennuksen saloja. Kiitos neuvoista!! :)

Higgins

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 27.06.08 - klo:14.41 »
No nyt on taas äkspee ja Ubu koneessa (läppärissä) joten jos vaikka illalla tutkailis lisää asennuksen saloja. Kiitos neuvoista!! :)

Se KDE4- Kubuntu on muuten paljon hitaampi, bugisempi, ärsyttävämpi ja epäloogisempi kuin normiUbuntu, ettei kannata vaivautua IMHO

Niin, nätiksi sen kyllä saa

Higg

Storck

• Vieras
« Vastaus #8 : 27.06.08 - klo:15.03 »
HAH, Ubuntu teki itse osioinnin ja tulos: swap 1,3 gigaa ja muistia muuhun käyttöön ~830 megaa.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #9 : 27.06.08 - klo:16.57 »
HAH, Ubuntu teki itse osioinnin ja tulos: swap 1,3 gigaa ja muistia muuhun käyttöön ~830 megaa.
Tuo olisi kuulunut piristystä päivään ketjuun... :D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.