Kirjoittaja Aihe: HP Compaq nx 6110 Notebook PC  (Luettu 9731 kertaa)

gefa

  • Vieras
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #20 : 08.03.08 - klo:13.44 »
Pistin jo muistaakseni privaakin...Muistit, akku, prossu ja biospatteri pariksi päiväksi irti koneesta?

Voi vaan olla, että ei onnistu tuollakaan, sillä joissakin uudemmissa HP-Compaq koneissa ei biosin salasanaa saa pois millään kotikonstilla... ::)

Ja nyt muistui juuri mieleen muistikuva , että jos siinä on saman tyyppinen bios kuin tuossa minun 6715s:ssä, siinä biosissa on joku kumman systeemi, joka estää koneen käytön muulla kuin sillä alkuperäisellä kovolla, jos salasanaa ei ole annettu?

Kokeilin tuolla omalla ihan silkasta mielenkiinnosta saada salasanasuojausta auki "unohtamalla" sen oikean salasanan, eikä parin tunnin tutkimisen ja eri netistä kaivettujen "master" salasanojen jälkeenkään tapahtunut mitään...

Nuo mukamas takaporttisalasanat näyttää olevan pääosin pätemisen tarpeesssa olevien pentujen postauksia, juuri näitä äidin pikku apinoita, jotka kuvittelevat olevansa Kevin Mitnickkejä, kun onnistuvat ohittamaan laserdisksuojatun pelin suojauksen kopioimalla modatun .exen pelin juureen  ;D



New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #21 : 08.03.08 - klo:14.50 »

Voi vaan olla, että ei onnistu tuollakaan, sillä joissakin uudemmissa HP-Compaq koneissa ei biosin salasanaa saa pois millään kotikonstilla... ::)
 

Onkos kokeltu korpulta buuttaamista. Mun hp:hen päivitettiin bios niin, että ladattiin hp:ltä se päivitys, sitten se käynistettiin windowsissa (millä koneella vain) ja piti olla tyhjä korppu asemassa.  Ohjelma teki buuttavan korpun siitä, ja se samalla päivitti biosin. En tiedä auttaako salasanan nollaamiseen.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #22 : 08.03.08 - klo:15.30 »
Linkki HP:n keskustelupalstalle ->

Eli ei oikein lupaa mitään. :(
EDIT: olipas pitkä linkki
« Viimeksi muokattu: 08.03.08 - klo:15.34 kirjoittanut Tuplanolla »
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

gefa

  • Vieras
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #23 : 08.03.08 - klo:16.19 »
Lainaus
Onkos kokeltu korpulta buuttaamista. Mun hp:hen päivitettiin bios niin, että ladattiin hp:ltä se päivitys, sitten se käynistettiin windowsissa (millä koneella vain) ja piti olla tyhjä korppu asemassa.  Ohjelma teki buuttavan korpun siitä, ja se samalla päivitti biosin. En tiedä auttaako salasanan nollaamiseen.

ei taida olla tuossa 6110:ssa korppuasemaa ja jos taas usb korppuasemalla kokeilee, niin ainakaan tuossa minun koneessa se ei ala minkäänlaiseen yhteistyöhön, tosin mulla on hiukan eri malli, mutta saman tyyppisiä biosvirityksia tuon biosin tietoturvan suhteen...


New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #24 : 09.03.08 - klo:12.37 »
Linkki HP:n keskustelupalstalle ->

Eli ei oikein lupaa mitään. :(
EDIT: olipas pitkä linkki

Nyt ei sit muuta, kuin etsiä lähin tietsikkafirma, missä on hp-huolto, ja paikallinen nörtti hoitaa asian kuntoon, eikä varmaan maksa paljon mitään.

Tuplae

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #25 : 09.03.08 - klo:20.42 »
Lainaus
Pistin jo muistaakseni privaakin...Muistit, akku, prossu ja biospatteri pariksi päiväksi irti koneesta?

Ei, ei auttanut. Kysyi edelleen salasanaa, vaikka oli osat yön yli irti.

Tuplae

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #26 : 09.03.08 - klo:20.44 »
Lainaus
Hi. remove the AC power connector and the battery. remove the RTC battery. Then wait for 5 minutes. Reconnect the RTC battery and reassemble the notebook. connect ONLY the AC power. Turn on your notebook, you should have you passwords reset.

Näin luki tuolla HP:n keskustelupalstalla. Ei ole vain minkään näköistä havaintoa että mistä löytyy RTC battery, tai mikä se yleensäkkään on?  ???

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #27 : 09.03.08 - klo:21.04 »
Lainaus
Hi. remove the AC power connector and the battery. remove the RTC battery. Then wait for 5 minutes. Reconnect the RTC battery and reassemble the notebook. connect ONLY the AC power. Turn on your notebook, you should have you passwords reset.

Näin luki tuolla HP:n keskustelupalstalla. Ei ole vain minkään näköistä havaintoa että mistä löytyy RTC battery, tai mikä se yleensäkkään on?  ???

Tarkoittaisiko tuo sitä että virtapiuha irti ja bios patteri irti odotat 5 minuuttia ja kytket koneen virtoihin ,mutta et laita bios patteria vielä kiinni ainoastaan virtapiuhan, suoritat asennuksen jonka jälkeen vasta patteri kiinni emolle.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #28 : 09.03.08 - klo:21.23 »
Sitä läppärin omaa akkua ei saisi laittaa emolevyakkuresetin jälkeen paikalleen käynnistäessä.
Tiesi joku jollain sivulla myös neuvoksi.
joko kävitte täällä... jos laitan tänne kuitenkin näkysälle. Muillekin. On jotenkin pitkänlainen tuo... ;)

hp.com/support/files/

HP:n tuotetietosivu

HP:n latausivu

Vähän lisää luettavaa aiheesta...

http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c00502970/c00502970.pdf
Hakutuloksia HP:n sivulla

Melko pitkiä linkkejä olit löytänyt, fiksailin vähän t.tuplanolla
« Viimeksi muokattu: 10.03.08 - klo:07.34 kirjoittanut Tuplanolla »
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Tuplae

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #29 : 17.03.08 - klo:18.43 »
Ei, ei ole mikään keino auttanut. Taitaa olla nyt niin että tuo kone meni varaosiksi.  >:(

gefa

  • Vieras
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #30 : 17.03.08 - klo:19.20 »
Ei, ei ole mikään keino auttanut. Taitaa olla nyt niin että tuo kone meni varaosiksi.  >:(
Hengitä oikein syvään ja rauhallisesti oi Veli Kärsimätön, sillä katumus käy purkaamuksen vanavedessä  ;D
Itse pistän aina nuo toivottomat potilaat kaappiin murjottamaan ja kaivan ne sitten sieltä esiin, kun ratkaisu kävelee jossakin kohtaa vastaan  ;)
« Viimeksi muokattu: 17.03.08 - klo:20.31 kirjoittanut gefa »

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #31 : 17.03.08 - klo:19.25 »
Ei, ei ole mikään keino auttanut. Taitaa olla nyt niin että tuo kone meni varaosiksi.  >:(
Mä voin ostaa sen vaikka postikulujen hinnalla, ettei tarvi hyvää konetta tuhota ;D
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Tuplae

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: HP Compaq nx 6110 Notebook PC
« Vastaus #32 : 17.03.08 - klo:22.33 »
Lainaus
Mä voin ostaa sen vaikka postikulujen hinnalla, ettei tarvi hyvää konetta tuhota Grin

No näytön mä siitä jo nappasin irti, ja kovalevyn ja muistit lainasin kaverille niin siinä oliskin sulla sitten aika raato. :D