Kirjoittaja Aihe: Oikeinkirjoituksen tarkistus pois päältä  (Luettu 1794 kertaa)

Ubuntufriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Oikeinkirjoituksen tarkistus pois päältä
« : 12.09.23 - klo:21.49 »
Alkanut häiritsemään koneessa oleva oikeinkirjoituksen tarkistus joka alleviivaa punaisella käyräviivalla kaiken tekstin ellei napsauta sitä erikseen pois päältä.
Noh, olen jo tähän ikään mennessä oppinut kirjoittamaan suomea, en tarvitse oikeinkirjoituksen tarkistusta oikeastaan millään kielellä, millä sen saisi pois päältä ?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Oikeinkirjoituksen tarkistus pois päältä
« Vastaus #1 : 12.09.23 - klo:21.52 »
Missä sovelluksissa ongelma ilmenee?

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Vs: Oikeinkirjoituksen tarkistus pois päältä
« Vastaus #2 : 12.09.23 - klo:23.05 »
... olen jo tähän ikään mennessä oppinut kirjoittamaan suomea, en tarvitse oikeinkirjoituksen tarkistusta oikeastaan millään kielellä, millä sen saisi pois päältä ?
Jos ymmärrät kirjoittavasi virheetöntä tekstiä, tuskin kannattaa virhekorjausta ongelmoida.
Tietenkin ohjelman asetuksista saa ko. ongelman poistetuksi.

Ubuntufriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Oikeinkirjoituksen tarkistus pois päältä
« Vastaus #3 : 13.09.23 - klo:18.16 »
Tarkistus on päällä aina kun kirjoittaa ja joskus on vaikka jossain tilauslomakkeella aika pieni ikkuna, niin olisi parempi jos tarkistus ei olisi päällä.
Ei se nyt mikään sikapaha homma ole mutta olen sitä jostain yrittänyt ottaa pois päältä mutta ei se mene.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Oikeinkirjoituksen tarkistus pois päältä
« Vastaus #4 : 13.09.23 - klo:21.29 »
Eli nettiselaimessa? Firefox vai Chrome/Chromium? Firefoxiin ei ole saatavilla kunnollista suomen kielen oikolukua, joten sen osalta ratkaisuna on kytkeä oikoluku pois päältä selaimen asetuksissa.