Kirjoittaja Aihe: Nvidia GeForce 7600 gt viallinen, vai ajurit bugisia?  (Luettu 2842 kertaa)

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Nvidia GeForce 6600 gt hajosi ja ostin uuden Nvidia GeForce 7600 gt:n. Kaikki toimii loistavasti paitsi Blender. Kun klikkaan blenderin minkä tahansa valikkoa, niin koko pc jämähtää täysin jumiin. Virtanäppäin vain silloin toimii. Olen kokeillut asentaa ajurit uusiksi jopa kääntämällä ne lähdekoodista (Envy) ja blenderin olen asennellut ja ajanut vaikka miten. Ubuntun vapailla ajureilla ongelmia ei tule, mutta niistä ei ole mihinkään. Blender on mulle harrastus ja potuttaa oikein kunnolla kun en tiedä mitä tehdä. Vaihdanko näyttiksen toiseen samanlaiseen, kun just tätä mallia olen halunut, vai kannataako kokeilla muuta geforce:n mallia? ??? tai mitä helkuttia?

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Nvidia GeForce 7600 gt viallinen, vai ajurit bugisia?
« Vastaus #1 : 01.07.07 - klo:12.57 »
Käynnistä Blender päättestä komennolla blender ja kerro mitä virheilmoituksia päätteeseen tulee kun Blender jämähtää.

Ja auttaako jämähtämistilanteessa ctrl+alt+backspace ?
alias vililikku

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Nvidia GeForce 7600 gt viallinen, vai ajurit bugisia?
« Vastaus #2 : 01.07.07 - klo:14.12 »
Käynnistä Blender päättestä komennolla blender ja kerro mitä virheilmoituksia päätteeseen tulee kun Blender jämähtää.

Ja auttaako jämähtämistilanteessa ctrl+alt+backspace ?

Kyllä se jotain erroreita näyttää, mutta mitä noi tarkoittavat?

-->
ubuntu@ubuntu:~$ cd /home/ubuntu/Desktop/b3d
ubuntu@ubuntu:~/Desktop/b3d$ ./blender
guessing './blender' == '/home/ubuntu/Desktop/b3d/./blender'
Compiled with Python version 2.5.1c1.
Checking for installed Python... got it!
Ignoring Xlib error: error code 169 request code 147
Ignoring Xlib error: error code 169 request code 147
<--

Olen kuitenkin käynnistänyt tämän live-cd:llä ja ennen sitä asensin nvidia-glx ajurit (ram muistiin?) Kovalevyllä olevan ubuntun x-serverin konffi on jo niin sekaisin että ajattelin asentaa koko ubuntun taas kerran uusiksi. Ja ei nvidia-glx enään halua toimia. Mutta kun live-cd:lläkin tilttaa kone samalla viisin siinä blenderissä, niin... joopa joo... Siinä b3d kansiossa ei ole kaikkia blenderin tiedostoja mukana, kun ei antanut kopioida ne muistiin livessä. Virheilmoitus voi johtua siitä.

mieto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: Nvidia GeForce 7600 gt viallinen, vai ajurit bugisia?
« Vastaus #3 : 01.07.07 - klo:18.48 »
Toimiiko muut 3D-tilaa käyttävät ohjelmat? Kaatuko esimerkiksi Tux Racer?

Oletko kokeilla ihan Ubuntun repoista tullutta Blenderiä, antaako saman virheen? Kun cd /home/ubuntu/Desktop/b3d viittaisi, että olet asentanut Blenderin jollain muulla kuin apt-getillä

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Nvidia GeForce 7600 gt viallinen, vai ajurit bugisia?
« Vastaus #4 : 01.07.07 - klo:19.08 »
Oletko kokeilla ihan Ubuntun repoista tullutta Blenderiä, antaako saman virheen? Kun cd /home/ubuntu/Desktop/b3d viittaisi, että olet asentanut Blenderin jollain muulla kuin apt-getillä
Tämä tuli itsellenikin mieleen. Eli asenna Blender pakettivarastosta.


Alkuperäisen xorg.conffin saa palautettua komennolla sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
alias vililikku