Kirjoittaja Aihe: Adept herja  (Luettu 6677 kertaa)

wilhelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Adept herja
« Vastaus #20 : 20.05.07 - klo:09.38 »
Tervehdys taas! Komennolla sudo lsof /var/lib/dpkg/lock ei koneeellani tapahdu mitään.
Täytyyköhän sitä harkita uudelleen asentamista. Minulla vai ei ole Feistystä valmista asennusCD:tä, koska olen päivittämällä siirtynyt Feistyyn. Edgystä on CD ja siitä päivitäisi. Taitaa olla aikaaviepä homma, parempi on latailla ja polttaa Cd.

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Adept herja
« Vastaus #21 : 20.05.07 - klo:12.42 »
 
 Se on sama vaikka päivittäisit Edgyyn tai Drapperiin suoraan netistä. Mutta imuroi tuo 7.04  muista tarkistaa MD5 summa 
 ainakin. Että on ehjä .iso minkä sitten poltat.

 Boottaamaan varmaan CD;ltä osaat laittaa.
 Biosiin pääset. "useimmiten" käynnistämällä koneen ja painamalla ennen win käynnistymistä   del, tai yms; Vilahtaa
 alkulatauksen yhteydessä näytöllä useimmissatapauksissa.
 
 Nerolla imagen polttaminen.

 No mikäli paketti minkä hait on ehjä ( oletetaan niin ) niin Nero;lla sen voi tehdä näin menet suoraan nero expres.
 otat Levy-image tai tallennettu projekti. Haet esim, ubuntun .iso tiedoston siihen sieltä missä se koneellasi on lisää   
 toiminnolla.  Ja sitten Burn tai Polta.

 PS; Minä olisin jo ajat sitten kokeillut uudelleenasentamista.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

wilhelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Adept herja
« Vastaus #22 : 20.05.07 - klo:13.31 »
Onhan ubuntussa K3b poltto-ohjelma. Minullahan ei ole Windowsia ollenkaan. Latasin aikanaan onnistuneesti Feistyn. Tietysti jos joku osaisi neuvoa kuinka rikkinäinen pakettiluettelo ja lukkotiedostot korjataan, ei tarvitsisi uudelleenasennusta tehdä.

wilhelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Adept herja
« Vastaus #23 : 20.05.07 - klo:14.25 »
Sain virheilmoitukset pois synapticista ja adeptista ja ongelmani taitaa olla ohi. Kiitoksia vielä kerran kaikille neuvoista. Aika hyvä komentoriviharjoitus minulle.

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Adept herja
« Vastaus #24 : 20.05.07 - klo:14.42 »

 Se on Wilhelmi hyvä jos pelittää ja tuo K3b vaikka onkin ( KDE Kubuntu ohjelma pelittää ihan mukavasti ubuntussa eli
 Synaptikin kautta etsi ja niinedespäin asentaa samalla riippuvuudet.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

wilhelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Adept herja
« Vastaus #25 : 20.05.07 - klo:20.52 »
Vieläkin vähän asiasta. En oikein tarkalleen tiedä kuinka se onnistui. Sain lopulta poistettua rikkinäisen paketin ja virheilmoitukset hävisivät. Ongelma voi johtua siitä, että olin käsitellyt pakettia päällekkäin sekä synapticilla että komentorivillä vahingossa.
Tarinan opetus on minulle ja miksei muillekin, ettei ajattelemattomasti ja tarpeettomastikin pidä latailla paketteja. Onneksi en ryhtynyt uudelleenasennukseen ainakaan vielä.