Kirjoittaja Aihe: ilman kirjautumista  (Luettu 3156 kertaa)

pulis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
ilman kirjautumista
« : 29.04.07 - klo:19.02 »
voisiko kirjautumisen skipata sivuun? siitä ei ole mitään hyötyä minulle.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: ilman kirjautumista
« Vastaus #1 : 29.04.07 - klo:19.05 »
Järjestelmä-> Ylläpito -> Kirjautumisikkuna, sieltä Turvallisuus välilehti ja automaattinen kirjautuminen päälle.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

juyli

  • Vieras
Vs: ilman kirjautumista
« Vastaus #2 : 29.04.07 - klo:22.08 »
voisiko kirjautumisen skipata sivuun? siitä ei ole mitään hyötyä minulle.

Onko siitä oikeasti suurta haittaa? Kaikissa oikeissa käyttöjärjestelmissa on sisäänkirjautuminen järjestelmään.

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: ilman kirjautumista
« Vastaus #3 : 30.04.07 - klo:19.39 »
Tää taitaa juyli olla makuasia. Jokainen muokkaa käyttiksensä omanlaisekseen. Se on oikean kayttöjärjestelmän tuntomerkki.
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

juyli

  • Vieras
Vs: ilman kirjautumista
« Vastaus #4 : 30.04.07 - klo:19.52 »
Jokainen muokkaa käyttiksensä omanlaisekseen. Se on oikean kayttöjärjestelmän tuntomerkki.

Toki, mutta on joitakin perusasioita, joita ei kannata ihan turhaa ohittaa. Linux on monenkäyttäjän järjestelmä.

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: ilman kirjautumista
« Vastaus #5 : 30.04.07 - klo:20.00 »
Nii en mäkään asettais automaattista kirjautumista mut jokainen tavallaan. Tosiaan kannattaa asettaa vahva salasana ja vaihtaa se sillon tällön. Sisäänkirjautumisesta ei oo kuitenkaan paljoa vaivaa mut edut on kiistattomat.
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

muke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: ilman kirjautumista
« Vastaus #6 : 30.04.07 - klo:22.59 »
Voisiko joku tosiaan selittää, mitä ovat ne kiistattomat edut kirjautumisesta esimerkiksi minulle. Minusta on ihan älytöntä, että tavallisen mattimeikäläisenkin pitäisi valita vahva salasana ja vielä muuttaa sitä silloin tällöin. Minusta salasanan vaihtelemisesta ei ole juuri mitään hyötyä, jollei tee sitä suunnilleen joka päivä ja siihenhän harva ryhtyy.

Minun mielestäni esimerkiksi työpaikallani salasanojen pakollinen kuukausittainen vaihtaminen on vähentänyt tietoturvaa. Jos salasanaa ei tarvitsisi vaihdella ihmiset viitsisivät keksiä parempia salasanoja ja opettelisivat ne ulkoa. Nyt salasanaksi keksitään aina jotain helposti muistettavaa, esimerkiksi kulloinkin meneillään olevan kuukauden nimi tai sitten salasana kirjoitetaan muistiin lapulle, joka löytyy näppäimistön alta.

Minulla on Ubuntussa kirjaimista ja numeroista muodostuva salasana,  joka ei tarkoita mitään, mutta minulla on automaattinen kirjautuminen käytössä. Vaikka Linux olisikin monen käyttäjän järjestelä, minun koneellani sitä ei käytä, kuin minä.

Muke
MUKE

Gavia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: ilman kirjautumista
« Vastaus #7 : 01.05.07 - klo:12.56 »
Olen itsekin saamassa lisää harmaita hiuksia harvenevaan pehkooni juuri tuon lapsellisen kirjautumisen ja salasana pelleilyn vuoksi. En suinkaan tarkoita, että ne ovat turhia mutta en näe mitään järkeä esim. kotona ko. toimannalle normaalissa käytössä varsinkaan jos käyttäjiä on yksi kappale  sen sijaan pitäisi olla ilman muuta selvää ettei konetta pidä eikä saa käyttää pääkäyttäjän oikeuksin tavalliseen jokapäiväiseen toimintaan. Toinen karmaisevan typerä esimerkki on juuri nämä rekisteröitymiset sinne sun tänne varsinkaan kun niistä ei ole mitään hyötyä. Jos palveluun voi antaa mitä tahansa tietoja etenkin sähköpostiosoite mukaan lukien niin koko homma voidaan laskea ...tuilun piikkiin.

Juha Vesamäki

Ps. Kritiikkini kärki on etupäässä suunnattu verkkokäyttöön, tottakai on hyväkin suojata tärkeät kohteet mutta pidetään järki mukana.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: ilman kirjautumista
« Vastaus #8 : 01.05.07 - klo:15.26 »
Kyllä tosiaan sen automaattikirjautumisen voi ihan huoletta laittaa päälle, jos siltä tuntuu. Sitten jos useamman tunnuksen koneelle tekee, niin alkaa se olemaan vähän rasittava. Automaattinen kirjautuminen ei kuitenkaan helpota verkon kautta tai muuten Gdm:n ohittavalla tavalla kirjautumista, vaan ainoastaan mahdollistaa sen, että normaalikäytössä käyttäjän ei tarvitse sitä salasanaa aina naputella.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri