Kirjoittaja Aihe: Open Office 2.2 Base bugi(t)  (Luettu 1902 kertaa)

eap

• Vieras
Open Office 2.2 Base bugi(t)
« : 28.04.07 - klo:12.52 »
Hei,

Aloin tuota Oo:n tietokantaohjelmaa Basea opettelemaan, mutta jo alkumetreillä törmäsin bugiin. Kun olin luonut yksinkertaisen taulun ja halusin tehdä sille tietojen syöttöä varten lomakkeen niin sen lomakkeen luominen ohjatulla toiminnolla ei onnistunut. Eli viimeisessä vaiheessa (Valmis) ei tapahdu mitään eikä lomake tallennu. Minulla on siis Feisty ja sen mukana tulleet Oo 2.2 ja muut tarvittavat lisukkeet.

Etsin vastausta Oo-forumilta, jossa kerrottiin, että kysymys on Debian- ja Ubuntu-spesifistä bugista. Debianin forumilla oli jotakin jutustelua asian tiimoilta, mutta minulle jäi kuitenkin hieman epäselväksi onko ongelmaan olemassa jokin ratkaisu. Itselleni tämä ei ole niin päivänpolttava asia kun askartelen tietokantojen parissa vain ajankuluksi ja oppiakseni. Noilta em. forumeilta sain myös käsityksen, että näitä Basen ohjatuntoiminnon (wizard) bugeja olisi muitakin.

EDIT: Vanhassa näkyy olevan vara parempi. Kokeilin toisella koneellani, jossa on Dapper ja Oo 2.0 ja tuota ongelmaa ei esiintynyt. Liekö sitten vika Java-paketissa. Dapperissa minulla on Sun 1_5_*** ja Feistyssä FSF 1.4.2 ??
« Viimeksi muokattu: 28.04.07 - klo:13.14 kirjoittanut eap »