Kirjoittaja Aihe: ubuntu+wlan  (Luettu 9756 kertaa)

heb3obob

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: ubuntu+wlan
« Vastaus #20 : 17.04.07 - klo:16.04 »
eikö mitään hajuja miten paketin sais asennettua?

Anssi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #21 : 17.04.07 - klo:16.11 »
tämä purkaa paketin
Koodia: [Valitse]
tar -xzvf RT73_Linux_STA_Drv1.0.3.6.tar.gz
sitten voi tutkailla siellä olevasta README tiedostota apua, mutta kun noista ei ole itselläni kokemusta niin en ala arvailemaan etten saa sinulla mitään tuhoa aikaiseksi. :)
Itse asentaisin feistyn, mutta joku viisas varmaan täällä osaa neuvoa miten tuon modulin saa asennettua.

heb3obob

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #22 : 17.04.07 - klo:16.16 »
voi olla, että asennan feistyn kunhan ilmestyy.

tosiutelias

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #23 : 17.04.07 - klo:18.44 »
Minä sain D-linki usb tikun toimimaan (=RT73 pohjainen?) italialaisella ohjeella:

http://wiki.ubuntu-it.org/RalinkRT73

heb3obob

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #24 : 28.04.07 - klo:18.44 »
noniin nyt on feisty asennettu ja wlan tikku löytyy. nyt pitäisi saada vaan yhdistettyä kone verkkoon. miten tämä tapahtu?

juhakrn

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #25 : 28.04.07 - klo:19.46 »
 Mulla lähti tällainen A-Linkin usb-tikku toimimaan Feistyssä kun tikku oli paikallaan asennettaessa  ja löysi heti naapurien verkot :)  (en tiedä olisiko ollut suoraan toimintakunnossa vain työntämällä tikku paikalleen)  Enemmän harmaita hiuksia vaati jotta pääsi firefoxilla päätteelle avaamaan wlanin, siihen auttoi kun asensi firestarterin ja sit vain asetti päätteen   sen mukana tulleiden ohjeiden mukaan. Vähän yhteys tökkinyt kun näitä verkkoja taitaa olla tässä ympärillä aika paljon. 3 näkyvissä ja monta lienee sit piilotettuna.

heb3obob

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #26 : 29.04.07 - klo:08.51 »
Oli mullakin se asennuksessa kiinni ja kyllä siinä palaa se yhteys valo. Netti ei vaan toimi?

juhakrn

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #27 : 29.04.07 - klo:09.38 »
Oletko käynyt katsomassa näytön oikeassa yläreunassa kellon vieressä olevasta netti kuvakkeesta mitä näyttää? mulla näkyi siinä oikealla hiiren näppäimellä näkyvillä olevat verkot ja vasemmalla pääsee manual configuration asetuksiin.

heb3obob

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #28 : 29.04.07 - klo:12.33 »
Verkko näkyy siellä kellon vieressä ja kantavuus näyttää noin 80%. kun koittaa yhdistää niin ei saa yhteyttä/netti e itoimi.

juhakrn

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #29 : 29.04.07 - klo:13.09 »
Eli se usb- tikku toimii. nyt sun tarvitsee vain antaa sieltä manual configuration -> langaton verkko -> ominaisuudet  verkonnimi. salasana. kiinteä IP tai automaattisesti DHCP

heb3obob

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #30 : 29.04.07 - klo:14.45 »
Selvä. Mitä laitan salasana kohtaan kun on salaamaton verkko ja salaus kohdassa on pakko valita joku salaus?

juhakrn

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #31 : 29.04.07 - klo:15.57 »
 Jos sulla on siellä avoin verkko käytössä niin siihen pääset "matkatilassa" vain klikkaamalla kyseistä verkkopalkkia. itse piilotin kyllä oman verkkoni ja laitoin WEP ja MAC salaukset päälle. jos verkossa on salaus päällä sen palkin edessä on "töhry" ja avain. Itse erehdyin kerran klikkaamaan tuota yhtä verkkoa ja jos nyt laitan matkatilan päälle kone menee automaattisesti kyseisen verkon kautta nettiin.

heb3obob

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #32 : 29.04.07 - klo:16.14 »
klikkaan sitä ja se alkaa yhdistämään mutta lakkaa n.minuutin päästä yhdistämästä.

juhakrn

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #33 : 29.04.07 - klo:17.07 »
 No empä voi paljon auttaa. Itselläni yhteys alussa tökki aika pahasti ja lakkasi välillä menemästä verkkoon. Muutin tukiasemasta käyttöön eri taajuuden ja nyt toiminut aika hyvin