Kirjoittaja Aihe: En saa RealVNC:tä toimimaan (etätuki)  (Luettu 2217 kertaa)

Höbö

• Käyttäjä
    • Profiili
En saa RealVNC:tä toimimaan (etätuki)
« : 22.04.07 - klo:19.30 »
Noniin, siirryin windowsista linuxiin ja nyt tavoitteena olisi saada etätuki toimimaan.
   Tahdon siis samanlaisen etätuen kuin messengerissä, ja olen kuullut että RealVNC on semmoinen mutten saa toimimaan sitä (ei suostu ottamaan yhteyttä toiseen tietokoneeseen IP:n kautta Ongelma on: "ei osaa ottaa yhteyttä" kun kirjoitat komennon vncviewer (ip):1
 -Haluan etätuen toimimaan molemminpuolin

- Minulla on ubuntu linux 6.06.1 (ja ystävälläni, jonka kanssa etätukea sitten käytän)

- Olen oikeasti aloittelija. En vielä oikein ole perillä mistään. Joskus tajuan asian vain rautalangalla väännettynä.

Risto H. Kurppa

• Käyttäjä
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: En saa RealVNC:tä toimimaan (etätuki)
« Vastaus #1 : 22.04.07 - klo:19.37 »
Vilkaise http://www.ubuntu-fi.org/Wiki/VNC

(ja IP kirjoitetaan muotoon a.b.c.d jossa kutakin kirjainta vastaa numero 0-255)

Ja vielä varmistan että eihän välillä ole reititintä tms. joka muuttaisi IP:n? Eli oletteko Internetin yli toisiinne yhteydessä?

r

ps. niin, ja Ubuntussa on se oma öö.. etätyöpöytäjuttu tms. valikoissa, jolla homma ilmeisesti myös toimii. Joskus männävuonna kokeilin sitä valmista työkalua mutta en saanut sitä toimimaan (koska halusin suojatun yhteyden jne) niin päädyin noihin komentorivimalleihin jotka tuntuvat toimivan. Joku ehkä opastaa siitä Ubuntun valmiista työkalusta..

Ja tuo ylläoleva VNC-ohje tosiaan vaatii vielä että on käyttäjätunnus kummallekin koneelle tiedossa.
« Viimeksi muokattu: 22.04.07 - klo:19.39 kirjoittanut Risto H. Kurppa »
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Kirini

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: En saa RealVNC:tä toimimaan (etätuki)
« Vastaus #2 : 23.04.07 - klo:14.50 »
varmista IP osoite. Itse käytän myös RealVNC:tä koneet win ja linux ovat kytkimen välityksellä kytketty toisiinsa+ nettiin.
jos kone saa dynaamisesti IP osoitteen niin silloin IP voi vaihtua käynnistyksen/boottauksen yhteydessä.
itselläni on ainakin onnistunut VNC:n käyttö ongelmitta kunhan IP osoite on ollut oikein.
muotoa esim 123.123.1.123
Kubuntu 6.10, P4,512mb(sdram),60gb+20gb,gforce fx5200,twinhanDVT alpha(usb)...