Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 6.06LTS => 6.10 => 7.04 ja ATI  (Luettu 1590 kertaa)

hapsis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Ubuntu 6.06LTS => 6.10 => 7.04 ja ATI
« : 18.04.07 - klo:07.16 »
Moro!

Olen kokeillut päivittää kahdella koneellani Ubuntua 6.06:sta 6.10:ksi ja sitten 7.04, toisessa koneessa (pöytäkone) on Radeon 9250 -näytönohjain ja toinen (läppäri) On Radeon M200. Kummassakin päivitystapauksessa/versioissa on tapahtunut seuraavanlainen vika:

Ubuntu buuttaa ja ruutuun tulee sekava ikkuna jossa on X:n uudelleenkonfigurointi sovellus (vähän sinistä ja punasta ASCII:ta) mutta siitä ei saa selvää...

Kun asennan 6.10 uudelleen kokonaan CD:ltä niin homma toimii. Joudun kuitenkin laittamaan FGRLX ajurit käsin, lisäksi olen huomannut että Radeon 9250:n kanssa toimii ainoastaan 2.28.8 -ajuri ja M200:en kanssa 2.35.35 (tai jotai sinnepäin, eli se uusin) ajuri.

Nyt kysymys kuuluukin että jos kuitenkin päivitän Ubuntun uusimpaan versioon ubuntun päivitystyökalulla (synaptics tai sitten päätteestä) niin kuinka minun pitäisi hoitaa tuo ilmeisesti näytönohjaimesta johtuva X- ongelma aina jotta pääsisin taksisin Ubuntuun buutatessa eikä tarttis aina asentaa koko roskaa uudelleen kun uusi versio tulee?

(saattaa olla että em. kuvaus kuulosti aika newbieltä mutta osaan kuiteskin jotai jutskia ja olen muuten tosi noheva... ;)

- Hapsis Hapsiainen

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Ubuntu 6.06LTS => 6.10 => 7.04 ja ATI
« Vastaus #1 : 18.04.07 - klo:08.18 »
Jospa kopioisit tuon toimivan /etc/x11/xorg.conf tiedoston talteen. Ja päivitäämisen jälkeen kopioit tuon toimivan xorg.confin  /etc/x11/ jos päivitys ohjelma menee sitä räpelöimään. Ja jos tulee jotain ongelmia käynistyksen yhteydessä, niin pääte vaan auki ja kirjoitat sinne
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg