Kirjoittaja Aihe: Flashin asentaminen Ubuntu 7.04 A64 Bit versioon  (Luettu 2950 kertaa)

Never

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Miten onnistuu tähän ubuntuun flashplayerin asentaminen? Olen yrittänyt asentaa flashia Wikin ohjeiden mukaan, mutta videot esim. Youtubessa eivät näy. Joten neuvoja kaivataan.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Flashin asentaminen Ubuntu 7.04 A64 Bit versioon
« Vastaus #1 : 01.08.07 - klo:01.55 »
Miten onnistuu tähän ubuntuun flashplayerin asentaminen? Olen yrittänyt asentaa flashia Wikin ohjeiden mukaan, mutta videot esim. Youtubessa eivät näy. Joten neuvoja kaivataan.

jokos adobe on saanut valmiiksi flash-playerin 64-bittisen version? itse en ole tuollaista uutista vielä kuullut, mutta toisaalta en ole 64-bittistä flashia juuri odottanutkaan. jos adobe ei tarjoa 64-bittistä flashia, ei ubuntu voi sitä paketoida eikä sitä silloin ole mahdollista asentaakaan.

tietty kikkailemalla pystyy asentamaan 32-bittisen selaimen ja siihen 32-bittistä softaa. varmaan wikissä on jotain tästäkin.
Janne

Never

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Flashin asentaminen Ubuntu 7.04 A64 Bit versioon
« Vastaus #2 : 01.08.07 - klo:02.01 »
Miten onnistuu tähän ubuntuun flashplayerin asentaminen? Olen yrittänyt asentaa flashia Wikin ohjeiden mukaan, mutta videot esim. Youtubessa eivät näy. Joten neuvoja kaivataan.
tietty kikkailemalla pystyy asentamaan 32-bittisen selaimen ja siihen 32-bittistä softaa. varmaan wikissä on jotain tästäkin.
Tuohon kun saisi pätevät ohjeet tämmöselle aloittelijalle. :/

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Vs: Flashin asentaminen Ubuntu 7.04 A64 Bit versioon
« Vastaus #3 : 01.08.07 - klo:12.21 »
Suosittelen, että asennat 32bit version ubuntusta, jos mielit flashiä yms. suljettua tavaraa.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Flashin asentaminen Ubuntu 7.04 A64 Bit versioon
« Vastaus #4 : 01.08.07 - klo:12.45 »
Tuohon kun saisi pätevät ohjeet tämmöselle aloittelijalle. :/

no, käytännössä siinä pitää siis asentaa 32-bittinen ubuntu 64-bittisen sisään. nopealla googlauksella löytyi tämä ohje. mutta ihan aloittelijalle noiden sisäkkäisten järjestelmien ja 'mitä asennetaan mihinkin ja miten se käynnistetään' tyylisten juttujen hahmottaminen voi olla aika haasteellista ;)
Janne

kukkaisrinsessa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Flashin asentaminen Ubuntu 7.04 A64 Bit versioon
« Vastaus #5 : 01.08.07 - klo:15.25 »
Flashin ajamisessa 64-bittisessä Ubuntussa olen onnistunut Nspluginwrapperin ja avoimen lähdekoodin Gnash:n avulla.

Nspluginwrapperin avulla on mahdollista käyttää 32-bittistä flashplayeriä, sekä joitakin muita "liitännäisiä" 64-bittisissä selaimissa. Tuolta ohjeet asennukseen: http://gwenole.beauchesne.info/projects/nspluginwrapper/

Vaihtoehtoisesti voit asentaa Gnash flash-soittimen, mutta toistaiseksi kaikki flash-animaatiot eivät toimi 100% varmuudella, tai niissä saattaa olla pienoisia bugeja.


ttk81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Flashin asentaminen Ubuntu 7.04 A64 Bit versioon
« Vastaus #6 : 01.08.07 - klo:17.55 »
Itse sain Flashin parhaiten toimimaan nspluginwrapperilla. Sen saa kätevästi valmiina .deb pakettina täältä: http://www.getdeb.net/app.php?name=nspluginwrapper. Samalla sivulla on myös asennusohjeet. Muistaakseni linux32 paketin nspluginwrapper vaatii.

Gnashia (versiota 0.8 ) myös kokeilin, mutta se taitaa olla vielä liian keskeneräinen.