Kirjoittaja Aihe: ubuntu ja skype paketin avaus ei (64sydeemi)  (Luettu 3105 kertaa)

robingood

• Käyttäjä
    • Profiili
ubuntu ja skype paketin avaus ei (64sydeemi)
« : 24.11.05 - klo:12.57 »
Tiedoston "skype_1.2.0.18-1_i386.deb" avaaminen epäonnistui

Arkistotyyppi ei ole tuettu.

tommosta tarjoaa ja mulla ei ole pienintä hajua miten saisin ladattua uuden pakettiohjelman tai ylipäätään kuinka saan skypen skulaa?????

jos apua löytyis ni oisin tod kiitollinen kun sain vasta linuxin koneeseen ja olen aivan pihalla näist ohjelmista:)

mutta fiilis mahtava kun ei oo enään microshittiä!!!

tattista etukäteen osaajille!!!

robingood

LittleLion

• Käyttäjä
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: ubuntu ja skype paketin avaus ei (64sydeemi)
« Vastaus #1 : 24.11.05 - klo:13.13 »

Arkistotyyppi ei ole tuettu.

tommosta tarjoaa ja mulla ei ole pienintä hajua miten saisin ladattua uuden pakettiohjelman tai ylipäätään kuinka saan skypen skulaa?????

AMD 64 alla ja 64-bittinen Ubuntu käytössä? Tuo paketti kuten jo nimikin sanoo on tehty i386 = x86 = 32-bittiselle järjestelmälle.
En ole aivan varma saako Skypeä toimimaan 64-bittisessä Linuxissa, mutta voit kokeilla täältä löytyviä "Dynamic binary tar.bz2" ja "Static binary tar.bz2 with Qt 3.2 compiled in" paketteja, jos se jommalla kummalla lähtisi skulaamaan.

juyli

• Vieras
Re: ubuntu ja skype paketin avaus ei (64sydeemi)
« Vastaus #2 : 24.11.05 - klo:14.57 »

Ensin käytetään omaa paketinhallintaa ohjelmien asentamiseksi: apt-get. Tiedostolähteet oikein ja homma skulaa vaivatta.
Jos välttämättä haluat asentaa ohjelman suoraa .deb-paketista, voidaan käyttää dpkg:tä:
sudo dpkg -i <polku><ohjelma>.deb
Apt-getin etu on se, että se myös noutaa (mandollisuuksien mukaan) ohjelman vaativat riippuvuudet. Dpkg ei pura pakettia, jos riippuvuuksia puuttuu.