Kirjoittaja Aihe: Langattoman reitittimen ongelma  (Luettu 2194 kertaa)

dixxxxer

• Käyttäjä
  • Ubuntu 8.04 (Desktop) Mac OsX 10.4.11 (Laptop)
    • Profiili
Langattoman reitittimen ongelma
« : 16.03.07 - klo:08.25 »
Ostin tuossa Belkin merkkisen langattoman reitittimen ja nyt vaivaa pieni ongelma tässä Ubuntun puolella.

Reititin on kaapelilla kytketty tähän Ubuntu pöytäkoneeseen ja ongelmana on pitkät viiveet esimerkiksi nettisivuja aukaistaessa.
Pingaus ajat ovat 5-6, joskus 20 kertaiset, verrattuna siihen, jos kone olisi suoraan kytketty kaapelimodeemiin.
Tätä ongelmaa ei ole langattomalla (läppäri MacBook), eikä silloin jos käytän wintoosaa pöytäkoneessa, niin sivut aukeilee ilman viivytyksiä
Olisiko mitään vinkkejä mitä asetuksia pitää viilata?
Nat ja palomuuri on routerissa päällä, tämän päälle vielä firestarter aukeaa ubuntussa.

Toinen kymysys koskee tiedostojen jakoa Ubuntusta "mäkkiin" tuon reitittimen kautta.
Toimiiko nfs jako välillä linux - mac, koska bongasin kyseisen ohjeen palstalta linux - linux välille?

timbba

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Langattoman reitittimen ongelma
« Vastaus #1 : 17.03.07 - klo:09.55 »
Vois kokeilla ottaa ipv6 pois käytöstä, jos se auttais. Mitä selainta käytät? Esim. firefoxilla saat suoraan muokattua asetuksia kirjoittamalla osoitepalkkiin
Koodia: [Valitse]
about:config
ja etsimällä vaikka "ipv6" hakusanalla asetusta. Jos taas käytät jotain muuta selainta, niin ilmeisemmin pitää ottaa koko ipv6 pois päältä. Täällä ohje.

En tiedä auttaako ongelmaan, mutta toivottavasti :)

dixxxxer

• Käyttäjä
  • Ubuntu 8.04 (Desktop) Mac OsX 10.4.11 (Laptop)
    • Profiili
« Vastaus #2 : 17.03.07 - klo:16.24 »
Vois kokeilla ottaa ipv6 pois käytöstä, jos se auttais. Mitä selainta käytät? Esim. firefoxilla saat suoraan muokattua asetuksia kirjoittamalla osoitepalkkiin
Koodia: [Valitse]
about:config
ja etsimällä vaikka "ipv6" hakusanalla asetusta. Jos taas käytät jotain muuta selainta, niin ilmeisemmin pitää ottaa koko ipv6 pois päältä. Täällä ohje.

En tiedä auttaako ongelmaan, mutta toivottavasti :)

Kiitos.
Hoksasin itsekkin tuon ipv6 dilemman heti kun olin edellisen viestin lähettänyt.
Se oli se hidaste, joten otin sen kokonaan pois.

Poor Edward

• Vieras
« Vastaus #3 : 18.03.07 - klo:13.20 »
jeps, mulla tapahtu samainen ilmiö, tulin siihen tulokseen että belkinissä on sellainen ominaisuus jotta se käyttää suurinta osaa väylästä oletuksena langattomaan, resetoi se belkin sieltä nappulasta takaa ( hajoaa muuten herkästi, mutta voit avata laitteen ja painaa suoraan sitä katkasiaa, pitäs ruveta kaikki valot vilkkuun) sitten menet belkinin asetuksiin selaimella ja jos oikein muistan niin löytyy kohta jossa voi säätää, tai siis ottaa pois päältä mokoman ominaisuuden. Syvät pahoitteluni sinulle kun olet tehnyt saman virheen kuin minä ja ostanut mokoman vekottimen, noh kuitenkin minä sain aikas hyvin toimimaan, toivon sitä samaa sinullekin.