vaikka jo mainittu videolan on erinomainen videosoitin, ei se valitettavasti pysty kaikkeen mihin (g)mplayer (eikä mplayer ihan samaan kuin vlc, joten molemmille on paikkansa, joskin itse pyrin käyttämään pääasiassa totemia gstreamer backendillä, koska gstreamer rokkaa
).
Tossa alla on tuo teksti mitä se antaa. Ilmeisesti liittyy jotenkin näytönohjaimen ajureihin?
Koska se heittää kyseisen lauseen ilmoille: It seems there is no Xvideo support for your video card available.
minulle tuli ääkiseltään sellainen hytinä, että näytönohjaimesi ajureille ei ole olemassa xvideo-tukea. ongelma saattaisi korjaantua vaihtamalla mplayerin käyttämää ajuria.
Olen asentanut Atin ajurit täältä foorumeilta löytyvän ohjeen mukaisesti. Liekö sitten asentunut oikein?
voipi olla, kaikille ajureille ei vaan taida olla xvideo-tukea. mutta katsotaan...
Linux RTC init error in ioctl (rtc_irqp_set 1024): Permission denied
Try adding "echo 1024 > /proc/sys/dev/rtc/max-user-freq" to your system startup scripts.
tämä ei aiheuta kyseistä ongelmaa, mutta näyttää siltä, että sinulla ei ole realtime-tukea käytössä. voi olla, että sitä ei saakaan päälle (riippuu kernelistä), mutta tuota ehdotettua voisi kokeilla. en vaan äkkiseltään muista mihin startup-scriptiin ubuntussa lisätään omia juttuja.
It seems there is no Xvideo support for your video card available.
Run 'xvinfo' to verify its Xv support and read DOCS/HTML/en/video.html#xv!
kertookos tuo xvinfo, että sinulla olisi xvideo-tuki? jos ei niin...
See 'mplayer -vo help' for other (non-xv) video out drivers. Try -vo x11
mplayer -vo help
kertoo kaikki mahdolliset ajurit voita voit kokeilla ja niiden kokeilu onnistuu kätevästi:
gmplayer -vo <ajuri>
jos ja kun toimiva ajuri löytyy, niin sen voi lisätä mplayerin konffeihin jotta homma toimisi oletuksena. mplayerin globaali konffitiedosto on /etc/mplayer/mplayer.conf ja käyttäjäkohtainen löytynee kotihakemistostasi nimellä .mplayer/gui.conf. molemmista löytynee kohta jossa ajuri on listattu. muuta varuiksi molemmat tuohon toimivaan arvoon ja testaa käynnistämällä gmplayer ilman parametreja.