Kirjoittaja Aihe: tarvitsen apua  (Luettu 1497 kertaa)

Ernesto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
tarvitsen apua
« : 07.01.07 - klo:00.20 »
Olen melko tuore Ubuntun käyttäjä. Minulla on käytössä Ubuntun versio 6.10 HP Pavillion zv 6000 -merkkisessä kannettavassani. Kaikki on pelannut muuten hyvin, mutta eri valmiustilat ovat tuoneet käytettäessään ongelmia. Nyt  viimekertaisimman ansiosta ei koneeni suostu enää käynnistymään normaalisti. Se antaa seuraavan virheilmoituksen:

BusyBox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-2Ubuntu3) Built-In  shell (ash)

/bin/sh: can´t access tty; job control turned off

Ohjelmointitaitoni rajat tulivat välittömästi vastaan, sillä minulla ei ole harmainta aavistusta, mitä minun tulisi tehdä, jotta saisin palautettua koneeni normaalin tilan. Näin ollen toivoin pikaisia neuvojanne.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Re: tarvitsen apua
« Vastaus #1 : 07.01.07 - klo:00.42 »
Muuta en oikeastaan osaa sanoa kuin että nuo erilaiset valmiustilat yleensä toimivat läppäreillä keskimäärin suht huonosti.. Normaali bootti toimii suunnilleen yhtä nopeasti - mutta luotettavammin..

Mutta tuo herja ei vaikuta ihan mukavalta.. Hae linkkejä ja vinkkejä täältä: ubuntuforums.org noilla virheilmoilla..


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Ernesto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: tarvitsen apua
« Vastaus #2 : 07.01.07 - klo:02.06 »
vierailin myös ubuntuforums -sivustolla metsästämässä vinkkejä probleemaani ja sen innoittamana painoin Ctrl+Alt+F1. Tämän jälkeen näytölle ilmaantui  viesti:

[  18.439208] PCI: Cannot allocate recource region 7 of bridge 0000:00:04.0
[  18.439208] PCI: Cannot allocate recource region 8 of bridge 0000:00:04.0
Target filesystem doesn't have /sbin/init

Kykenisiköhän tämän tiedon pohjalta joku antamaan neuvoja, kuinka pääsisin ongelmasta eroon?

 Kiitoksia avusta jo ennakkoon.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: tarvitsen apua
« Vastaus #3 : 07.01.07 - klo:02.17 »
Vaikea tuosta vieläkin on sanoa.

Voi olla, että se valmiustilasysteemi olisi sotkenut konettasi oikein kunnolla. /sbin/init on aika kovasti oleellinen, ja jos se puuttuu, niin varmaan puuttuu jotain muutakin. Mahdollisesti uudelleenasennus voisi olla ratkaisu, mutta usein toki vähän turhan hankala sellainen.

Toinen vaihtoehto minusta on, että Ubuntusi käynnistyy johonkin vikatilaan tai vastaavaa. Tällainen saattaisi olla helppokin korjata, jos vian aiheuttaja löytyy.

Itse olisin tuossa vaiheessa jo uudelleenasentamassa, kun olen sen varalta laittanut /home -hakemiston omalle osiolleen, jolloin käyttäjien omia datatiedostoja tai asetuksia ei uudelleenasennuksessa häviä mihinkään ja kaikki sen ulkopuolinen on helppo asentaa pakettivarastoista.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri