Kirjoittaja Aihe: Asennusongelma  (Luettu 2346 kertaa)

j_julle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Asennusongelma
« : 02.01.07 - klo:10.19 »
Löytyisikö apua?

Kone Fujitsu Amillo A, jonka yritin käynnistää Ubuntu Boot-levyllä (6.10), kone raksuttaan noin 10 min Cd-levyltä ja näytössä  Ububtu logo, sekä etenemistä kuvaava palkki, kun tämä "palkki" tulee täyteen > näyttö menee mustaksi, jonka jälkeen ei tapahdu mitään. Ainoa lääke on katkaista koneesta virta.

Mikä menee pieleen vai eikö Ubuntu toimi kannettavassa?

Ville Ollila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 94
    • Profiili
    • Villee
Re: Asennusongelma
« Vastaus #1 : 02.01.07 - klo:10.36 »
En osaa muuta sanoa kuin, että katso tää linkki
http://www.linux-on-laptops.com/fujitsu.html
ja eti sun kannettava tuolta, löytyy muutama fujitsu Amilo A
Pööö

usbkauno

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Re: Asennusongelma
« Vastaus #2 : 03.01.07 - klo:20.22 »
Minulla tuli tälläinen ongelma:
Latasin ubuntun desktop cd (tai ainakin kun laittaa sen windowsissa sisään niin se sanoo olevansa desktop cd).
Noh, laitan sen sisään sammutan koneen, mutta kun pitäisi tulla ubuntu-logo niin sanoo ISOLINUX debian 3,11
boot failed tai jotain sinne päin. ??? ???

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: Asennusongelma
« Vastaus #3 : 03.01.07 - klo:22.30 »
Minulla tuli tälläinen ongelma:
Latasin ubuntun desktop cd (tai ainakin kun laittaa sen windowsissa sisään niin se sanoo olevansa desktop cd).
Noh, laitan sen sisään sammutan koneen, mutta kun pitäisi tulla ubuntu-logo niin sanoo ISOLINUX debian 3,11
boot failed tai jotain sinne päin. ??? ???

Miten / Mistä sait / poltit  tuon cd.n?
Poistuu taka vasemmalle - - -

Hanex_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Asennusongelma
« Vastaus #4 : 05.01.07 - klo:14.42 »
Löytyisikö apua?

Kone Fujitsu Amillo A, jonka yritin käynnistää Ubuntu Boot-levyllä (6.10), kone raksuttaan noin 10 min Cd-levyltä ja näytössä  Ububtu logo, sekä etenemistä kuvaava palkki, kun tämä "palkki" tulee täyteen > näyttö menee mustaksi, jonka jälkeen ei tapahdu mitään. Ainoa lääke on katkaista koneesta virta.

Mikä menee pieleen vai eikö Ubuntu toimi kannettavassa?


Minulla on juuri sama ongelma pöytäkoneella. (A64 3000+, Asus A8N-e, 1gb). Mikähän mättää. Aikaisemmin olen tähän asentanut Debianin, joka toimi ongelmitta.

gefa

  • Vieras
Re: Asennusongelma
« Vastaus #5 : 05.01.07 - klo:17.42 »
Se ei vain aina polttoprosessi aina onnistu,itselle on osunut aiemmin Kubu  edgyn kanssa samanlainen ongelma,oli boottaavinaan ja kaatui,poltin sitten levyn uudelleen,tälläkertaa läppärissä K3b;llä,dapperissa ja homma toimi.
Se aiempi susiversio oli Xp ja Nero yhdistelmä...."yllätys" tämäkin taas joo  ;D
Mitä tuohon A64 3000+, Asus A8N-e kokoonpanoon tulee,niin oliko varmasti käytössä oikea levykuva Amd 64 bittiselle,ei Intel x86??? ::) Ja eihän vaan ole tuo Amiliokin Amd Kone,  :-\
Tässä tätä versiota joka makuun ja muotoon...
http://www.ubuntu-fi.org/Wiki/Latausvaihtoehdot
« Viimeksi muokattu: 05.01.07 - klo:17.56 kirjoittanut gefa »