Kirjoittaja Aihe: Ulkoisen kiintolevyn osiointi Ubuntussa? [Ratkaistu]  (Luettu 1739 kertaa)

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Moi.
Kertoisko joku miten tuo tehdään. Käyttiksenäni on Ubuntu 6.06. Oon koittanu ettiä ohjeita, mutta oon löytäny vain ohjeita siihen miten kovalevy alustetaan ubuntulle sopivaksi ennen asennusta tai sen yhteydessä. Nyt tilanne on kuitenkin se että Ubuntu on asenneltuna ja USB-väylässä jököttää Lacie Brick, johon olen Windowsilla (dual-boot kone) osioinut 50Gt NTFS-osion ja 40Gt FAT32 osion. Nyt Ubuntun pitäisi osioida lopputila (varaamaton) yhdeksi FAT32 asemaksi. Onnistuuko?

Levy oli alunperin osioitu kokonaan FAT32ksi, mutta kun menin säätämään osioita windowsilla niin ilmeni, ettei se osaa tehdä yli 50Gtn FAT32 osioita. Sen ei pitäisi olla mikään mahdottomuus, koska levy siis oli alunperin kokonaan FAT32ta.

Hyviä vanhan vuoden viimeisiä tunteja koko Ubuntu Suomi -yhteisölle!

-Ville Kivioja-
« Viimeksi muokattu: 31.12.06 - klo:23.03 kirjoittanut vkkk »
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

peran

  • Vieras
Re: Ulkoisen kiintolevyn osiointi Ubuntussa?
« Vastaus #1 : 31.12.06 - klo:22.33 »
gparted lieneen haluamasi ohjelma.

synaptic:lla, voi asentaa ko. ohjelman.

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Re: Ulkoisen kiintolevyn osiointi Ubuntussa?
« Vastaus #2 : 31.12.06 - klo:23.02 »
Kiitos paljon.
Tämä näyttää aivan siltä (tai varmaan onkin se) ylihelpolta ja havainnolliselta ohjelmalta jota käytettiin asennusvaiheessa. Tämä ratkaisi monta juttua.
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

peran

  • Vieras
Re: Ulkoisen kiintolevyn osiointi Ubuntussa?
« Vastaus #3 : 31.12.06 - klo:23.04 »
Kiitos paljon.
Tämä näyttää aivan siltä (tai varmaan onkin se) ylihelpolta ja havainnolliselta ohjelmalta jota käytettiin asennusvaiheessa. Tämä ratkaisi monta juttua.

Sama ohjelma.  ;)