En kyllä muuta keksi, kun tuon ubuntun päivitys jutun, joska mulla oli aikasemmin jotain ei-niin-virallisia lähteitä siinä ja siitä lähtien on ruinannut....
mitä ei-niin-virallisia?
koitin äsken päivittää firefoxia synaptecin kautta...nyt ei toimi sekään *huokaus*
sitten koitin asentaa lynxiä apt-get install lynx muttei asentunut...tuli seuraavaa
...
1 päivitetty, 1 uutta asennusta, 0 poistettavaa ja 97 päivittämätöntä.
8 ei asennettu kokonaan tai poistettiin.
eli sinulla on jäänyt 8:n paketin asentaminen/poistaminen kesken, tai nyt oikeastaan jo yhdeksän.
/usr/sbin/dpkg-preconfigure: line 3: BEGIN: command not found
/usr/sbin/dpkg-preconfigure: line 4: qq{: command not found
...
/usr/sbin/update-mime: line 20: =: command not found
/usr/sbin/update-mime: line 21: =: command not found
...
/usr/sbin/dpkg-divert: line 3: =1.10.27: command not found
/usr/sbin/dpkg-divert: line 4: =/var/lib/dpkg: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
/usr/sbin/dpkg-divert: line 5: =/usr/lib/dpkg: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
...
no huh. sinulla on tosiaan jotain aika rikki.
mitä tarkalleen ottaen olet tehnyt?
mitä versiota ubuntusta oikein ajat?
minulle sattui silmään tuosta ainakin kaksi asiaa, sen lisäksi, että nuo ovat kaikki perl scriptejä ja ainakin kaksi ensimmäistä ovat aivan erilaisa kuin mitä minun koneellani on.
1. eikö sinulla todellakaan ole hakemistoa/tiedostoa
/var/lib/dpkg ja
/usr/sbin/dpkg-divert?
2. yrität korvata paketin
mozilla-firefox 1.0.2-0ubuntu5.4 joka on muuten aivan takuulla
hoaryn paketti paketilla
mozilla-firefox_1.0.7-0ubuntu0.1 joka haiskahtaa pahasti breezyn paketilta (en voi olla ihan varma, koska minulla ei enää ole yhtään hoary-konetta). ethän yritä ja ole aiemmin yrittänyt asentaa koneeseen paketteja toisesta distroversiosta? väkisin?
Eli kaikki ei nyt ihan loksahda paikoilleen...en sitten tiedä että missä itse vika on...
paha tosiaan sanoa kun ei tiedä mitä koneella on tehty. toimiihan sinulla muuten perl moitteetta?
tuo apt-get install -f ei toiminut sen paremmin kuin pelkkä install...
niin siis tuo tosiaan pitää ajaa yksinään, eikä minkään paketin asennuksen yhteydessä. sen pitäisi yrittää selvitä kesken jääneistä asennuksista/positaoista ja asentaa riippuvuuksia joita ei ole muuten hanskattu.