Kirjoittaja Aihe: Linux&3dsmax  (Luettu 1992 kertaa)

tahvo_tavallinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Linux&3dsmax
« : 26.11.06 - klo:23.52 »
Eli kuten otsikko kuuluu:

Miten saisin 3ds Maxin (raskaanpuoleinen 3D-mallinnusohjelma) toimimaan linuxilla (esim ubuntu)? muuten kaiketi samalla tavalla kuin muutkin windows-sovellukset, mutta 3ds maxissa on erillinen lisenssinhallintaohjelma (c-zilla), jota ilman ohjelma ei käynnisty...

olisi kiva tietää, saako tuon toimimaan/onko joku sen jo tehnyt. Tarkoitus olisi siirtyä viruksia (ja vistaa) pakoon linuxin suojiin, mutta jos 3dsmax ei toimi, ei minun kannata tilata autodeskiltä uutta lisenssiä vanhan umpeutuessa  :(

(niin, ja en siirry blenderiin, ellei ole aivan pakko  ;D )

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Re: Linux&3dsmax
« Vastaus #1 : 27.11.06 - klo:12.51 »
Tietääkseni ei mitenkään. VMwaren päällä ei voi ajaa koska 3D-kiihdytys ei toimi (tosin en ole nykytilanteesta ihan varma)

Itse toivoin samaa aikoinaan kun Linuxiin siirryin ja Maxia versiosta 1 asti käyttäneetä toivoin että sen saisi toimimaan Linuxin puolella. Onneksi sitä ei saanut ja oli pakko opetella Blender enkä enää missään tapauksessa vaihtaisi takaisin.

Mutta Linuxille on muitakin vaihtoehtoja kuin Blender: Maya ja real3d, kovan luokan softia molemmat.

Blenderiin siirtyminen  oli tuskallista, sen myönnän. Asiat pitää opetella tekemään eri tavalla mutta itselläni ainakin mallien laatu parani kun oppi pois maxin tavoista.
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori