Kyse on varmaankin rautamiksauksen puutteesta ja softamiksauksen konffaamattomuudesta. se onko ubuntun ongelma, että softamiksausta ei konffata automaattisesti, riippuu tietysti näkökulmasta. olisihan tietty hienoa, jos se olisi oletuksena päällä niille korteille jotka eivät osaa hommaa raudall hoitaa.
Tällänen vian envy 24 piirin kortti.. ei kai tää sit osaa..
ei näytä osaavan. eli softamiksaus pitää konffata käyttöön jos haluaa ääniä useammasta lähteestä.
miksi ihmeessä sen pitäisi olla 1024*768? no, joka tapauksessa se käyttää X:n oletusresoluutiota, joten säätämällä oletusresoluution pienemäksi, myös kirjautumisruuto un pienempi.
Siksi kun tuo 1240 sopii aikas huonosti tälle putkelle.. Oletus resoksi olen kyllä asettanut 1024*768.
oletko asettanut sen resoluution X:n oletukseksi vain oman käyttäjätilisi oletukseksi?
ja jos tuo resoluutio ei putkelle sovi, niin miksi ihmeessä olet asettanut sen sallituksi resoluutioksi?
paha sanoa kun en ole ikinä toullaiseen törmännyt, lukuunottamatta tietysti sitä, että joidenkin sivun elementtin päällä hiiren rulla ei toimi, mutta minusta se on luonnollista.
Ei tämä kovin luonnolliselta tunnu. Ehkä se sitten jostain elementeistä johtuu.. tossa vastauksen päällä scrollatessa rulla takkuaa mutta tuolla sivussa toimii.. vähän oudolta tuntuu
jotkut elementit on itsessään scrollattavia, vaikka niissä ei scrollbaria sillä hetkellä olisikaan. silloin scrollauseventit menevät sille elementille.
meinaatko tosiaan, että windowsissa mikään ohjelma ei vaadi jotain tiettyä versiota jostain kirjastosta, esim. directX:stä ja halua, että se asennetaan ensin? no, tietty windowsissa samanlainen tilanne ei tietenkään ole ongelma.
en meinaa. Katselin vaan tuon openmotifin asennusohjeita eivätkä aukene minulle. Ja kuten sanoin niin vika on ihan minun osaamattomuudessani
minä asensin hupinani tuon realsoft3d:n demon tuolle testikoneelle, kun en halunnut epämääräistä softaa (== tuo installeri) tällä koneella ajaa. kun paketti on asennettu, niin käynnistysyritys haluaa kirjastoa libXm.so.3 joka on näköjään paketissa libmotif3. no, asennan paketin libmotif3 multiversesta näin:
$ sudo apt-get install libmotif3
aha, eipäs riitäkään, koska oletuksena minulla tuo ei näytä löytävän tuota kirjastoa koska se olettaa sen olevan jossain muualla kuin missä se on. joudun lisäämään sen polun käynnistysscriptin LD_PRELOAD_PATH ympäristömuuttujaan.
tosin, koska kyseessä on wannabe-yleiskäyttöinen asennusohjelma eikä mikään kunnollinen paketinhallinnan paketti, niin se kaipailee muitakin kirjastoja... mm. libstdc++5 näkyy olevan pakollinen, asennetaan:
$ sudo apt-get install libstdc++5
vielä ainakin libavifile-0.7:a kaipaillaan (tarkalleen ottaen tuosta jälkimmäisestä kaivataan -dev -versiota mikä nyt on aivan saamarin typerää, ehkä oletuskirjaston linkittäminen riittää, en tiedä), näköjään myös mencoderissa on jotain mitä etsitään. ehkä nekin pitää asentaa:
$ sudo apt-get install libavifile-0.7 mencoder
hmm... nyt ohjelma kyllä pyörii ja motif-toolkitistä johtuen on melkoisen ruma. näinpähän taas kerran miksi paketinhallinta on hyvä juttu ja miksi "tää nyt toimii melkein missä vaan, mutta oikeasti ei oletuksen kunnolla oikein missään" -installerit eivät ole se juttu mitä linuxiin kaipaan.
jaa-a, paha tuostakaan mitään sanoa, kun et kerro tilanteesta sen enemäpää.
******* No OpenGL library found.
The program will run but realtime shading will not be available.
You can download OpenGL from http://www.mesa3d.org or if you
have a 3D card from NVidia you can get the drivers for the card...
eli kun olen nvidian ajurit asentanut niin eikö pitäisi toimia??
oletko ottanut nvidian ajurin käyttöön? siis välähtääkö näytöllä nvidian logon ennen kirjautumisruudun ilmestymistä, kunkone käynnistyy?