Kirjoittaja Aihe: KMail-ongelma Edgyssä  (Luettu 1556 kertaa)

Jotte

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
KMail-ongelma Edgyssä
« : 05.11.06 - klo:10.55 »
Haluaisin käyttää KMailia Ubuntussa. Asetukset ovat mielestäni oikein, mutta kun käyn hakemassa postia, tulee virheilmoitusdialogi, jonka otsikko on Error Kontact ja tekstinä Could not start process pop3. Sama juttu kannettavassani. Missä vika?

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1290
  • Kubuntu
    • Profiili
Re: KMail-ongelma Edgyssä
« Vastaus #1 : 05.11.06 - klo:11.03 »
Jos POP3 asetukset (portit ja hostit) ja salasanat on oikein, lähtisin hakemaan vikaa esim. katsomalla ~/.xsession-errors tiedostosta, jonne kirjautuu lokia ohjelmien toiminnasta. Ehkä KMail tarvitsee jotain KDE:n pakettia, joka järjestelmästä puuttuu.

Jotte

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: KMail-ongelma Edgyssä
« Vastaus #2 : 05.11.06 - klo:11.13 »
Anteeksi nyt, mutta olen sen verran aloittelija, että en tiedä kuinka tuon ~/.xsession-errorsin käyn katsomassa.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1290
  • Kubuntu
    • Profiili
Re: KMail-ongelma Edgyssä
« Vastaus #3 : 05.11.06 - klo:11.34 »
Anteeksi nyt, mutta olen sen verran aloittelija, että en tiedä kuinka tuon ~/.xsession-errorsin käyn katsomassa.

Esimerkiksi terminaali-ikkunassa näin:
Koodia: [Valitse]
less ~/.xsession-errors
Jos terminaali-ikkunaa ei saa auki, niin Alt-F2 aukeaa ikkuna ja siihen kirjotat
Koodia: [Valitse]
konsole
Nyt kun sanot itseäsi aloittelijaksi, niin tarkista, että KMailin asetuksissa olet määritellyt itsellesi henkilöllisyyden, pop3-koneen osoitteen (esim. pop3.sinunisp.fi), portiksi 110, käyttäjätunnuksesi sinne isp:si sähköpostijärjestelmään sekä salasana.  Asetuksissa on lisäasetuksia salauksille yms, mutta niitä ei kannata tässä vaiheessa miettiä.

Lähteville posteille on välilehdellä omat asetukset ja niihin käytetään yleisesti smtp-käytäntöä. Palveluntarjoajasi sivuilla löytyy arvot asetuksille.

Minulla oli nykyisen ISP.n kanssa ongelmia aluksi kun sähköpostien tulo tukkeutui joka kerta. Lähetin kyselyn ja tyly vastaus oli, että he ei tue linuxia. Kuitenkin parin päivän kuluttua postit alkoivat kulkea itsestään.  ;D