Kirjoittaja Aihe: Asennus crashasi  (Luettu 1684 kertaa)

chiqo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Asennus crashasi
« : 30.10.06 - klo:20.24 »
Eli koitimpa asentaa Ubuntua Windows XP:n rinnalle(siis en ole ennen asentanut ja ensimmäinen Linux distro jota koitan), mulla oli 9gb osioimatonta tilaa ja klikkasin sitten asennuksessa  "Käytä suurinta yhtenäistä vapaata tilaa" ja ajattelin, että Ubuntu asentaa itsensä sitten siihen. No joka tapauksessa jokin meni pieleen ja kesken asennuksen crashasi, mukana oli vielä jokin ilmoitus, mutta tyhmänä en tietenkään ottanut talteen.. No poistuin sitten asennuksesta ja koitin käynnistää XP:tä niin tuli, että "virhe ladattaessa käyttöjärjestelmää". Meni sitten Xp:n asennus myös uusiksi ja haluiaisin koittaa tuota Ubuntua uudestaan asentaa, mutta mistä tuo crashaus voi johtua ? En enää  toista kertaa jaksaisi laittaa XP:tä uusiksi, joten olisi kiva tietää missä vaiheessa tein jotain väärin.

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: Asennus crashasi
« Vastaus #1 : 30.10.06 - klo:21.02 »
Asennuksen viallisuus voi joutua niin hemmetin monesta viasta, kuten rautaviasta, yhteensopivuusongelmista, CD:n viallisuudesta, iso-imagen viallisuudesta yms. Paha mennä arvailemaan ilman mitään muuta tietoa, kuin että ei onnistunut.

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Re: Asennus crashasi
« Vastaus #2 : 30.10.06 - klo:21.36 »
Eheytitkö XP:n ennen Ubuntun asennusta? Windowsin tiedostot pirstoutuvat kovolle ja siksi jos eheytystä ei ole tehty, voi Ubuntun asennus olla hankalaa. Näin olen lukenut jostain aikaisemmin.
alkaa se kokemus karttua tästäkin

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: Asennus crashasi
« Vastaus #3 : 30.10.06 - klo:21.57 »
Eheytitkö XP:n ennen Ubuntun asennusta? Windowsin tiedostot pirstoutuvat kovolle ja siksi jos eheytystä ei ole tehty, voi Ubuntun asennus olla hankalaa. Näin olen lukenut jostain aikaisemmin.

Ja sekin vielä =)